۲۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰

اعلام خدمات تاکسیرانی در نمایشگاه کتاب تهران/ اولین محموله کتاب‌های خارجی وارد مصلی شد

اعلام خدمات تاکسیرانی در نمایشگاه کتاب تهران/ اولین محموله کتاب‌های خارجی وارد مصلی شد

اولین محموله کتاب‌های ارسال شده از کشورهای اروپایی و عربی وارد مصلای امام خمینی (ره) محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین محموله کتاب‌های خارجی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وارد مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شد.

این محموله کتاب از کشورهای اروپایی و عربی به نمایشگاه کتاب تهران ارسال شده است.

کتاب‌های ارسال شده از کشورهای اروپایی در حوزه‌های فنی، مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و... و کتاب‌های عربی نیز در موضوعات دین، اسلام ، تشیع و... هستند.

کتاب‌های اروپایی از کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، هلند، کشورهای حوزه اسکاندیناوی و... به نمایشگاه متاب تهران ارسال شدند.

در بخش کتاب‌های عربی نیز آثاری از کشورهای لبنان، سوریه، مصر، کویت، عمان و... در انبار کتاب‌های بخش بین‌الملل نمایشگاه تخلیه شدند.

خبر دیگر از نمایشگاه کتاب تهران اینکه، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به روال سال‌های گذشته در این نمایشگاه نیز آماده خدمات‌رسانی به بازدیدکنندگان است.

محمدرضا اکبری جانشین امور مناطق سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در این باره گفت: این سازمان خدمات خود را در چند مرحله به بازدیدکنندگان ارائه خواهد کرد که شامل حضور ون‌های رایگان در مصلی امام خمینی (ره)، ایستگاه‌های تاکسی تلفنی، افزایش ظرفیت خطوط اطراف محل برپایی نمایشگاه (اتوبان رسالت و خیابان شهید بهشتی) و همچنین اختصاص خط ویژه سیدخندان-مصلی امام خمینی (ره) می‌شود.

وی افزود: بر اساس تجربه و سابقه حضور سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، خدمات به روال سال‌های گذشته ارائه خواهد شد و در صورت نیاز و با رایزنی با مسئولان اجرایی این رویداد فرهنگی، این خدمات، افزایش خواهد یافت.

اکبری همچنین تاکید کرد این سازمان آمادگی دارد برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به بازدیدکنندگان در انتخاب شرکت‌های تاکسی‌تلفنی حاضر در نمایشگاه کتاب تهران، به مسئولان اجرایی این رویداد، مشاوره دهد.

همچنین در خبری دیگر مربوط به این نمایشگاه، 6500 مترمربع فضا در 4 سالن به حدود 300 ناشر ثبت‌نام شده در بخش کودک و نوجوان اختصاص می‌یابد. این مطلب را رئیس هیات مدیره انجمن ناشران کودک و نوجوان اعلام کرد.

عبدالعظیم فریدون گفت: حدود 300 ناشر در بخش کودک‌ونوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت‌نام کرده‌اند و ما بر اساس کتاب‌های تولید شده ناشران از تاریخ 1 فروردین 89 تا 21 بهمن 92، متراژ هر ناشر را تعیین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کمترین عناوین ارائه‌شده از سوی ناشران کودک‌ونوجوان 10 جلد است، افزود: متراژ در نظر گرفته شده برای این بخش 6500 مترمربع است که در سالن های 22، 23، 24 و 25 اجرا خواهد شد.

به گفته فریدون، کمترین متراژ ارائه‌شده در این بخش هفت و بیشتر متراژ نیز 550 متر مربع است و در کل چهار ناشر متراژ بیش از 100 متر در این بخش دریافت کرده‌اند.

مسئول بخش کودک و نوجوان نمایشگاه امسال کتاب تهران با بیان این که به صورت کلی حدود 27 هزار کتاب از سوی ناشران کودک‌ونوجوان عرضه می‌شود، ادامه داد: اجرای غرفه‌های بخش کودک‌ونوجوان نیز از روز یکشنبه 24 فروردین آغاز می‌شود.

وی در پایان از رایزنی برای برپایی سرای اهل قلم کودک‌ونوجوان در سالن‌های کودک‌ونوجوان خبر داد و گفت: امیدوارم  امسال بتوانیم نشست‌های تخصصی را در بخش کودک‌ونوجوان برگزار کنیم.

خبر دیگر از نمایشگاه اینکه، غرفه ناشران دانشگاهی تا اول اردیبهشت تحویل می‌شود. بر اساس اعلام، غرفه‌های بیش از 500 ناشر حاضر در بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به احتمال زیاد تا اول اردیبهشت‌ تحویل داده می‌شود.

شهروز گهواره‌ای نایب رئیس انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی اظهار کرد: در این دوره بیش از 500 ناشر در بخش دانشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند که قرار است در بیش از 450 غرفه در فضای 7000 متر مربع و در 9 سالن (از سالن 12 تا 21) نمایشگاه کتاب مستقر شوند.

وی با بیان این که جانمایی غرفه‌های بخش دانشگاهی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حال انجام است، گفت: در این دوره برای اولین بار و با هدف صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، اطلاعات ناشران و همه مراحل ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام شد و هم‌چنان نیز ناشران می‌توانند فهرست کتاب‌های خود را برای نمایشگاه، در وب‌سایت انجمن ناشران دانشگاهی به‌روز کنند.

گهواره‌ای هم‌چنین از اختصاص خدمات ویژ در چند نقطه از بخش ناشران دانشگاهی در نمایشگاه کتاب خبر داد و افزود: در چند نقطه از فضای ناشران دانشگاهی، ایستگاه‌های خدماتی چون حضور نماینده مدیریت سالن، اطلاع‌رسانی، آتش‌نشانی، اورژانس و عابربانک با هدف رفاه حال ناشران و بازدیدکنندگان تعبیه خواهد شد.

وی از احتمال تحویل غرفه ناشران بخش دانشگاهی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا اول اردیبهشت‌ خبر داد.

گهواره‌ای هم‌چنین کمترین متراژ ارائه شده در این بخش را شش و بیشترین را 120 متر اعلام کرد و از ناشران خواست پالت‌ و کپسول آتش‌نشانی برای جلوگیری از حدمات احتمالی چون آتش‌سوزی و یا تغییرات جوی و بارندگی را در غرفه‌های خود داشته باشند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 2269748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha