۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۳۸

هاشمی‌طبا در گفتگو با مهر:

حقوق‌بگیر وزارت ورزش نشده‌ام/ امیدی به امید مسئولان ندارم

حقوق‌بگیر وزارت ورزش نشده‌ام/ امیدی به امید مسئولان ندارم

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی که به تازگی به عنوان مشاور وزیر و عضو شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان حکم گرفته، گفت: مسئولان وزارتخانه امیدوارند به استناد یکی دو تبصره در قانون بودجه بتوانند کاری کنند و شاید بودجه بهتری برای طرح‌های ورزشی بگیرند اما شخصا امیدی ندارم.

سید مصطفی هاشمی‌طبا که شنبه گذشته با حکم گودرزی به عنوان عضو شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان و مشاور وزیر در امور زیربنایی، سرمایه گذاری و توسعه زیر ساخت‌های ورزش کشور معرفی شد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: چندی پیش ملاقاتی با وزیر ورزش داشتم و طی آن اعلام کردم که هر کمکی از دستم بر آید، دریغ نخواهم کرد. در همین ملاقات پیشنهاد شد تا به عنوان عضوی از شورای راهبردی در بحث اماکن ورزشی  و تبصره‌های مالی آن کاری که از دستم بر می‌آید را انجام دهم.

وی ادامه داد: البته من به حکم پایبند نیستم چون اصلا کارمند وزارتخانه نیستم اما به هر حال بر اساس حکمی که به من داده شده آماده کمک در زمینه مسئولیت‌های داده شده هستم اگرچه در برخی زمینه‌ها خیلی خوش‌بین نیستم!

مشاور وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بودجه‌های اختصاص داده شده دولت برای تکمیل طرح‌های مختلف و از جمله طرح‌های ورزشی تصریح کرد: این بودجه خیلی ناچیز است. دولت از گذشته مشکلات زیادی به ارث برده  و به همین دلیل یک دهم آنچه که باید، به اینگونه طرح‌ها اختصاص داده است. البته یکی دو تبصره در قانون بودجه وجود دارد که مسئولان ورزش امیدوارند با استناد به آنها بتوانند کاری کنند و شاید بودجه بهتری بگیرند اما شخصا با در نظر گرفتن خیلی از موارد امیدی ندارم.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی تاکید کرد: با این حال در این زمینه در حال بررسی پیشنهاداتی برای ارائه به مسئولان مربوطه هستم تا شاید مثمرثمر واقع شود.

هاشمی‌طبا در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر به اوضاع ورزش کشور اشاره کرد و گفت: ورزش ایران در مجموع حرکت سیسنوسی دارد. من در برخی مقالات خود اعلام کرده‌ام که وزارت ورزش و جوانان باید نسبت به یکسری مسائل اعلام سیاسیت و روش کار کند.حتما این چنین موضوعات را در اولین جلسه راهبردی وزارت ورزش و جوانان به صورت شفاف مطرح می‌کنم چون اعتقاد دارم مسئولان باید صراحت بیشتری در سیاست و کارها به کار گرفته بگیرند.

وی در رابطه با انتخاب شدنش به عنوان مشاور وزیر و اینکه اعتقاد برخی‌ها بر این است که چنین انتخاب‌هایی آنچنان ضروری و لازم نیست، گفت: در مورد من که این موضوع صدق می‌کند. خودم اعتقاد دارم که لزومی نداشت مشاور وزیر بشوم و بابت آن حکم بگیرم. همان طور که گفتم به حکم هم خیلی پایبند نیستم و اصولا هر کاری از دستم برآید برای ورزش انجام می‌دهم. ضمن اینکه بگویم بابت مشاور شدنم نه حقوقی خواهم گرفت و نه مسئولان وزارتخانه مجاز هستند به من حقوقی بدهند. فقط در چارت سازمانی باید حقوق ارائه شود.

این کارشناس ورزش کشور اظهارداشت: در کل اینکه استفاده از نظر افراد با تجربه در عرصه ورزش که در واقع برگرفته از تجربه کاری آنهاست، بد هم نیست چه با صدور حکم باشد و چه نه.

سید مصطفی هاشمی طبا که در زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک انتقادات زیادی نسبت به روند برگزاری این انتخابات کرده بود و قصد داشت اعتراضات خود را به IOC اعلام کند، در پایان به مهر گفت: دیگر کاری به کمیته ملی المپیک و بحث‌های آن ندارم و اعتراضی هم به مقامات کمیته بین‌المللی المپیک نکردم چون تیمی که برای من مشکل ایجاد کرده بودند تا نتوانم در انتخابات ورود کنم، رفته‌ است. برای تیم جدید آرزوی موفقیت و توفیق دارم.

کد خبر 2270219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha