۲۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۰۶

گزارش روزنامه برزیلی از تیم ایران؛

کی‌روش تنها فرد خوشحال از همگروهی با آرژانتین/ ایران به دنبال صعود

کی‌روش تنها فرد خوشحال از همگروهی با آرژانتین/ ایران به دنبال صعود

به نظر می رسد کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران تنها فردی است که از همگروهی تیمش با تیم ملی آرژانتین بسیار خوشحال است. کی‌ روش خوشحال است ایرانی‌ ها مقابل بهترین‌های دنیا بازی می‌کنند اما هواداران ایرانی از اینکه در دور نخست با یک تیم بسیار قدرتمند و مدعی قهرمانی روبرو شوند، چندان راضی نیستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه برزیلی Otempo در گزارشی وضعیت تیم ملی ایران در رقابتهای جام جهانی 2014 را مورد بررسی قرار داد. این گزارش به شرح زیر است:

تیم ملی ایران برای چهارمین بار در رقابتهای جام جهانی شرکت می‌کند و بسیاری از هواداران این تیم امیدوارند ایران بتواند از گروه خود صعود کند. اما همگروهی با تیم‌های ملی آرژانتین، نیجریه و بوسنی در این رقابتها کار را بسیار سخت کرده است.

کی‌روش که در جام جهانی 2010 هم با تیم ملی پرتغال در رقابتهای جام جهانی حضور پیدا کرد، دومین جام جهانی پیاپی خود را تجربه می‌کند. او با پرتغال در یک چهارم نهایی رقابتهای جام جهانی 2010 مقابل اسپانیا قهرمان رقابتها شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران پیش از این در سال 2002 تیم ملی آفریقای جنوبی را هم به رقابتهای جام جهانی کره و ژاپن رساند اما در این رقابتها هدایت این تیم را به عهده نداشت. سرمربی پیشین رئال مادرید و دستیار پیشین سرالکس فرگوسن اکنون با ایران کار آسانی در جام جهانی 2014 ندارد.

بسیاری از همگروهی ایران با تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ناراحت هستند اما کی‌روش این موضوع را یک امتیاز می‌داند و معتقد است بازیکنان ایرانی مقابل بهترین‌های دنیا به میدان می‌روند. پیروزی مقابل نیجریه و بوسنی ممکن خواهد بود و به این ترتیب ایران شانس صعود از این گروه را دارد.

کی‌روش می‌گوید: همگروهی با آرژانتین اتفاق فوق العاده‌ای است. ما می‌خواهیم به جام جهانی برویم تا مقابل بهترین بازیکنان دنیا بازی کنیم، اکنون با آرژانتین همگروه شده‌ایم، دیگر چه می‌خواهیم؟ برای صعود به دور دوم رقابتها می‌جنگیم. کار آسانی است؟ خیلی هم سخت و دشوار نیست، همه چیز دست خودمان است، می‌توانیم با سختکوشی بازی های خوبی به نمایش بگذاریم و شایسته صعود باشیم.

ایران مقابل نیجریه و بوسنی دو تیم دیگر گروه F هم کار سختی پیش رو دارد مخصوصا این که به اندازه این دو تیم بازیکن لژیونر که در اروپا شاغل باشند، در اختیار ندارد. ایران در جام جهانی 1998 مقابل آمریکا تنها پیروزی خود در تاریخ رقابتهای جام جهانی را کسب کرد، پیروزی مقابل یک دشمن سیاسی که برای ایرانی‌ها بسیار ارزشمند بود. هواداران فوتبال ایران امیدوارند در پایان دیدار مقابل بوسنی که 25 ژوئن در سالوادور برگزار می‌شود، بتوانند صعود به دور دوم رقابتها را جشن بگیرند.

کد خبر 2271164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha