۲۸ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۴۳

گزارش خبری مهر/

بازگشت پیکر شهید "امینی" بعد از 26 سال/ مرور خاطرات روزهای از یاد رفته

بازگشت پیکر شهید "امینی" بعد از 26 سال/ مرور خاطرات روزهای از یاد رفته

اراک - خبرگزاری مهر: بهار فصل بازگشت پرستوهاست و این بار بهار 93 برای خانواده چشم انتظار شهید امینی بازگشت پرستویی مهاجری را به ارمغان آورد که 26 انتظارش را می کشیدند. بازگشت عزتمندانه شهید مرتضی امینی تلنگری است بر انسان هایی که روزهای جنگ و دفاع را از یاد برده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهید امینی در اول فروردین به دنیا آمد، در آخرین روزهای فروردین بود که روح بلندش به آسمان ها رفت و پس از 26 سال باز هم در فروردین ماه بود که جسم خاکیش به روح آسمانیش پیوست و حالا امروز در 28 فروردین پیکر پاک این شهید به خاک سپرده می شود.

پرستوی آن ها سال ها پیش بال گشوده  و به عروج رسیده بود؛ ولی این تقدیر بود که یادگاری از خود برای خانواده اش به ارمغان بیاورد. پیکر مطهر شهید مرتضی امینی پس از بیست و شش سال به آغوش خانواده بازگشت و خانواده امینی در آخرین روزهای اولین ماه بهار با اشک های گرم و قلب های بزرگشان به استقبال پاره تنشان رفتند.

مادر با اینکه گرد 26 سال دوری بر قلب و جانش نشسته بود و خط های روی پیشانی و صورتش عبور سالها را نشان می داد، محکم ایستاده بود و نمی خواست کسی زیر بغل هایش را بگیرد، شاید آخرین تصویر او وقتی که داشت از زیر قرآن ردش می کرد را به یاد آورده بود.

مادر آمده بود تا با پیکری که شاید دور بود ولی همیشه نزدیک، وداع کند. گویا ناراحتی و درد قلبش را فراموش کرده و حالا سبک بال تر بود و این همان آموزه زینب واری بود که همچون دیگر مادران و خواهران شهید سرلوحه خود قرار داده بود.

شهید مرتضی امینی در اول فروردین سال 1350 در خانواده ای متدین و مذهبی متولد شد. دانش آموز سال های اول دبستان بود که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید. در دورانی که هنوز نوجوان بود و در دبیرستان شهید مطهری اراک تحصیل می کرد همچون بسیاری از غیوران و جوانان ایرانی راهی جبهه های حق علیه باطل شد و حالا پس از گذشت بیش از دو دهه پیکر پاکش به زادگاهش بازگشته است.

رئیس بنیاد شهید شهرستان اراک در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: شهید مرتضی امینی در 29 فروردین سال 1367 در حمله دشمن به منطقه عمومی فاو به شهادت رسید و جاویدالاثر شد.

مرتضی انصاری فر افزود: پیکر پاک این شهید پس از انجام عملیات جستجو و تفحص، پیدا و به همراه آن یک سری مدارک که نشانگر هویت وی و یک مداد نیز یافت شده است.

مادر این شهید در رویارویی با پیکر فرزند شهیدشان صبر و شکیبایی بی نظیری از خود نشان داد

وی با بیان اینکه پس از شناسایی شهید، خانواده وی برای دیدار و وداع با فرزندشان بر سر پیکر فرزندشان حاضر شدند، ابراز کرد: خانواده امینی بخصوص مادر این شهید بزرگوار در رویارویی با پیکر فرزند شهیدشان صبر و شکیبایی بی نظیری از خود نشان دادند و با متانت و صبوری موهبت شهادت فرزندشان را به جان خریدند.

انصاری فر ضمن تبریک و تعزیت به خانواده شهید امینی، ابراز کرد: با وجود اینکه مادر شهید از بیماری ناراحتی قلبی رنج می برد در هنگام مواجهه با پیکر فرزندش زینب وار بود و تاکید کرد که ناراحتی و بیماری اش را از یاد برده و به آرامش رسیده است.

وی ادامه داد: خوشرویی و سعه صدر خانواده های شهدا خصوصا آن هایی که پس از سال ها پیکر عزیزانشان را به آغوش می کشند، همگی نشان از آگاهی و اخلاص مردمی دارد که به آرمان ها و ارزش های انقلاب پایبند بوده و در این راه حتی از جان خود و نزدیکانشان نیز گذشتند.

شهیدان به دنیا معنا و مفهوم جدیدی دادند

رئیس بنیاد شهید اراک با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار وشهادت گفت: شهیدان به دنیا معنا و مفهوم جدیدی دادند، آن ها دنیا را تفسیر کردند و مفهوم و معنای راستین و حقیقی آن را به ما نشان دادند.

انصاری فر ادامه داد: شهدا در راه آرمان های خود با خدا معامله کرده اند و قطعا اجر و پاداش آن ها در نزد خداوند محفوظ و ماندگار است و "عند ربهم یرزقون" هستند.

وی با اشاره به اینکه یاد شهدا و آثار ارزشمند دفاع آن ها برای همیشه در اذهان حک شده، تصریح کرد: هم اکنون کمتر از 100  شهید جاویدالاثر در شهرستان اراک وجود دارد که امیدواریم در پی تفحص های آینده، آن ها نیز به آغوش چشم انتظارانشان بازگردند.

انصاری فر یادآور شد: مراسم شام غریبان شهید مرتضی امینی با حضور خیل مشتاقان به شهید و شهادت شب پنج شنبه در مسجد المهدی اراک برپا شد.

تشییع جنازه این شهید گرانقدر از میدان شهدا آغاز می شود

وی با بیان اینکه صبح روز پنج شنبه 28 فروردین در بنیاد شهید استان مرکزی مراسم زیارت عاشورا در جوار پیکر پاک شهید خوانده شد، ادامه داد: تشییع جنازه این شهید گرانقدر امروز از میدان شهدا آغاز و از آنجا به گلزار شهدا انتقال داده خواهد شد.

انصاری فر افزود: مراسم یادبود این شهید همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حمید آسنجرانی، مهدی جودکی و سید حسین قریشی 29 فروردین در مسجد سیدها اراک برگزار خواهد شد.

و امروز، روز تجدید بیعتی دوباره است، بیعتی با آرمانهای شهبد مرتضی امینی، میدان شهدای اراک امروز پیکرِ بسیجی شهید مرتضی امینی را بر دوش می کشد، جوانِ محصلی که فقط 17 سال داشت ولی گذشت و فداکاری اش، بیداری انسان‌ها از حالت خفتگی و بی‌توجهی را به همراه داشت.

و امروز حضور دوباره این شهید آن هم در روزهای بی خبریِ ما تلنگری است تا دوباره به خود بیایم که این امانت و این انقلاب چگونه به ما رسید و چه خون هایی این نهال نوپا را آبیاری کردند تا ما در سایه سار ستبری و تنومندی امروزش، زندگی آرامی داشته باشیم.

و امروز تنها می توان گفت: تا همیشه یاد و نامت زنده خواهد ماند ای شهید.

کد خبر 2272471

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha