۲۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۳۹

اسدی:

25 هزار خانوار روستايي خراسان شمالي بيمه شدند

25 هزار خانوار روستايي خراسان شمالي بيمه شدند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي، روستايي و عشاير خراسان شمالي گفت: از ابتدای تشکیل استان تاکنون بيش از 25 هزار خانوار روستايي خراسان شمالی تحت پوشش بيمه روستايي قرار گرفته اند.

عليرضا اسدي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به استقبال بالاي روستاييان از طرح ثبت نام صندوق بيمه اجتماعي روستاييان در خراسان شمالی افزود: از ابتداي سال 84 تاكنون 25 هزار و 476 خانوار روستايي استان تحت پوشش بيمه روستاييان قرار گرفته اند.

وي همچنين از استقبال و جذب روستاييان استان از صندوق بيمه اجتماعي روستاييان در سال 92 خبر داد و گفت: در اين راستا در سال گذشته پنج هزار و 270 خانوار روستايي از قبيل كشاورزان و عشايران روستايي زير پوشش بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير قرار گرفتند.

اسدي با اشاره به اجراي بيمه اجتماعي كشاورزان غيرساكن در مناطق روستايي استان و با توجه به اينكه جامعه هدف اين صندوق روستاييان و عشاير استان بوده اند، اظهار كرد: تمام كشاورزان ساكن در مناطق شهري كه به نحوي در رشته هاي كشاورزي فعاليت دارند مي توانند با مراجعه به صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و با پرداخت حق بيمه خود و خانواده از بيمه روستايي بهره مند شوند.

وي افزود: بر اساس اعلام وزارت جهاد كشاورزي، سطوح درآمد ماهيانه كشاورزان روستايي در سال 93 از 200 هزار تومان تا 500 هزار تومان برآورد شده است.

اسدي اضافه كرد: اگر كشاورزي، سطح درآمدي 200 هزار تومان را انتخاب كرد بايد بابت بيمه خود و خانواده خود سالانه 120 هزار تومان و اگر 500 هزار تومان را انتخاب كرد سالانه 300 هزار تومان حق بيمه خود و خانواده خود را به صندوق بيمه اجتماعي روستاييان استان واريز كند.

وي گفت: اگر كشاورزي سطح درآمدي 240 هزار تومان را انتخاب كند سالانه 144 هزار تومان، سطح درآمدي 280 هزار تومان سالانه 168 هزار تومان، سطح درآمدي 320 هزار تومان سالانه 192 هزار تومان، سطح درآمد 360 هزار تومان سالانه 216 هزار تومان، سطح درآمدی 420 هزار تومان سالانه 252 هزار تومان و سطح درآمدي 450 هزار تومان سالانه 270 هزار تومان بايستي حق بيمه خود و خانواده خود را به بيمه صندوق اجتماعي روستاييان واريز كند.

اسدي اظهار داشت: حداقل حق بيمه اي كه تعلق مي گيرد دوسوم سطح درآمدي است كه بيمه شده انتخاب مي كند.

وي شرط برخورداري از داشتن بيمه روستايي را حداكثر 55 سال براي مردان و 50 سال براي زنان عنوان كرد و گفت: از اواخر سال 92 اين شرط برخورداري برداشته شد و افراد با گروه سني بالا نيز مي توانند از خدمات بيمه اجتماعي روستاييان استان بهره مند شوند.

اسدي افزود: به دنبال برداشتن شرط سني، در بهمن و اسفند سال گذشته دو هزار و 900 خانوار تحت پوشش بيمه روستاييان قرار گرفته و از خدمات آن برخوردار شدند.

 اين مسئول با اشاره به اينكه بيمه شدگان در صندوق حق بيمه خود را به صورت سالانه پرداخت مي كنند، تصريح كرد: ميزان مستمري ماهانه حداكثر معادل سطح درآمدي انتخابي بيمه شده و حداقل آن دوسوم سطح درآمدي است.

مدیر دفتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی از تمام روستاییان و عشایر استان خواست تا خود را بیمه تامین اجتماعی کرده و از مزایای عضویت در صندوق استفاده کنند و همانند کارمندان بعد از بازنشستگی نیز حقوق دریافت کنند.

اسدي پرداخت مستمري بازنشستگي با حداقل 65 سال سن و 15 سال سابقه، مستمري از كار افتادگي كلي در اثر حادثه ناشي و غيرناشي از كار، مستمري بازماندگان تحت تكفل بيمه شده متوفي و نقل و انتقال سوابق بين صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان، عشاير و ساير صندوق ها مطابق قوانين و مقررات را از مزاياي عضويت در صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالي داراي 867 هزار نفر جمعيت است كه بيش از 50 درصد آن در شهرها و بيش از 48 درصد آن در روستاها سكونت دارند.

 

کد خبر 2272866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha