۵ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۲۵

از ابتدای امسال تاكنون/

پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی ۴ برابر شد

پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی ۴ برابر شد

بجنورد- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی از رشد چهار برابری بیمه شدگان در این صندوق از ابتدای امسال تاكنون خبر داد.

علیرضا اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: از ابتدای امسال تاكنون ۱۹ هزار و ۱۰۴ نفر از روستاییان خراسان شمالی در قالب هفت هزار و ۳۴۸ خانوار، زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

وی با تاکید براینكه تشویق روستاییان برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی نیازمند فرهنگ سازی است تصریح كرد: رسانه ها با اطلاع رسانی درست و دقیق از مزایای این بیمه در جذب و افزایش بیمه شدگان روستایی نقش خوبی ایفا كردند.

اسدی با بیان اینكه عضویت در صندوق بیمه اجتماعی برای استان و كشور پیامدهای مثبتی به همراه خواهد داشت، گفت: جلوگیری از مهاجرت روستاییان، ارتقاء سطح زندگی مادی و معنوی روستاییان، تعدیل سطح زندگی جمعیت روستایی و شهری، تامین امنیت اقتصادی فعالان بخش كشاورزی و ... از جمله این پیامدها است.

وی اظهار داشت: پرداخت مستمری، بازنشستگی، از كار افتادگی و ... از مزایای عضویت در این صندوق است.

اسدی تصریح كرد: طبق قانون ساختار نظام جامعه رفاه و تامین اجتماعی و اصلاحیه آن كلیه عشایر، روستاییان و كشاورزان بالای ۱۸ سال می توانند در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان عضو شده و از مزایای آن استفاده كنند.

به گفته وی حذف شرط سنی افراد برای ورود به صندوق، بیمه كردن كشاورزان ساكن در شهر، اقبال روستاییان و اطلاع رسانی درست و به هنگام از طریق رسانه ها، در جذب و افزایش عضویت در صندوق بیمه اجتماعی تاثیر گذار بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان، بیش از ۸۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از نیمی از این جمعیت ساکن روستاها هستند.

کد خبر 2473041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha