۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان خراسان شمالی:

لزوم فرهنگ سازی بیشتر در زمینه بیمه اجتماعی روستاییان

لزوم فرهنگ سازی بیشتر در زمینه بیمه اجتماعی روستاییان

بجنورد- مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، كشاورزان و عشایر خراسان شمالی گفت: فرهنگ سازی در بحث بیمه اجتماعی روستاییان نیازمند توجه بیشتر مسئولین است.

علیرضا اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بیمه اجتماعی روستاییان، كشاورزان و عشایر نوعی بیمه اختیاری است كه خدمات مختلفی اعم از بازنشستگی، از كارافتادگی، پرداخت مستمری و ... را به جامعه هدف خود ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: با توجه به اختیاری بودن این بیمه و مزایای مناسب آن باید فرهنگ سازی این بخش از سوی مسئولین استان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

اسدی با بیان اینكه پایین بودن سرانه درآمد خانوارهای خراسان شمالی بهانه ای برای عدم عضویت برخی روستاییان در بیمه اجتماعی است، افزود: در واقع عدم اطلاع از قوانین بیمه ای و اهمیت آن علت اصلی كاهش شمار بیمه شدگان اجتماعی در خراسان شمالی است.

وی تصریح كرد: در سایر جوامع بیمه اولویت اصلی است در حالی كه در جامعه ما بیمه در رده های هفتم یا هشتم اولویت های مردم قرار دارد و این موضوع می بایست با فرهنگ سازی تغییر کند.

اسدی گفت: نهادهای حاكمیتی، صدا و سیما، رسانه ها و مستمری بگیران این صندوق به عنوان نمونه های بارز می توانند در جذب بیشتر روستاییان برای عضویت در بیمه اجتماعی نقش داشته باشند.

وی با اشاره به اینكه اجرای امور برای جذب روستاییان به عهده خود روستاییان است، افزود: در این زمینه كارگزاری هایی متشكل از دهیاری ها، دفاتر پیشخوان دولت، شركت های تعاونی و تولیدی و ... در روستاهای خراسان شمالی فعالیت دارند.

به گفته اسدی هم اكنون ۶۳ كارگزاری در بحث بیمه اجتماعی روستاییان، كشاورزان و عشایر در خراسان شمالی فعال هستند.

کد خبر 2931483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha