۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۹

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی:

مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر برای مردم تبیین شود

مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر برای مردم تبیین شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: مردم باید نسبت به مزایا و قابلیت‌های بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر، آگاه شوند.

عبدالله قدرتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر، برای روستائیانی که هیچ گونه بیمه تامین اجتماعی برای آنان تعریف نشده است، قابلیت ها و مزایای بسیار خوبی به همراه دارد.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد تفاوت بین بیمه درمانی و تامین اجتماعی را متوجه نشده‌اند از این جهت باید مردم نسبت به مزایای و قابلیت های بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان آگاه شوند.

قدرتی افزود: برای جذب بیشتر روستاییان، کشاورزان و عشایر به بیمه اجتماعی روستاییان باید کارگزاران و دهیاران بیش از گذشته فعال و فعالیت های خود را در این زمینه افزایش دهند.

قدرتی گفت: عضویت در این صندوق اختیاری است اما با عضویت در آن مزایای بیمه تامین اجتماعی از جمله از کارافتادگی، مستمری، بازنشستگی و ... به فرد تعلق می گیرد.

وی از آمادگی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی برای جذب بیشتر بیمه شدگان خبر داد و افزود: خوشبختانه استاندار خراسان شمالی نیز به این موضوع توجه و از آن حمایت می کند.

قدرتی تصریح کرد: این موضوع از سوی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری به دهیاران گوشزد و برای جذب بیشتر بیمه شدگان روستایی، در جلسات مختلف مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان می تواند با ارتباط بیشتر با فرمانداران، امام جمعه و ... هرشهرستان بیمه شدگان این صندوق را افزایش دهد.

وی گفت: مدیران ارشد استانی به مزایای بیمه اجتماعی روستاییان توجه جدی داشته باشند و در تبیین مزایای آن در برنامه ها و مراسماتی که در سطح روستاها انجام می شود بکوشند.

قدرتی افزود: حق بیمه این صندوق ۱۵ درصد است که ۱۰ درصد آن توسط دولت و پنج درصد توسط بیمه شده پرداخت می شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه در این استان ستاد راهبردی برای این بیمه نداریم، افزود: برخی استانداران در استانها این ستاد را راه اندازی کرده‌اند، اما به رغم اینکه ستاد راهبردی در استان نداریم، استاندار خراسان شمالی از بیمه روستائیان و عشایر حمایت جدی دارد.

وی گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان دولتی نیست و در سطح استان نیز کارگزاران باید روستاییان، کشاورزان و عشایر را برای عضویت در صندوق متقاعد و آنان را راهنمایی کنند.

قدرتی تصریح کرد: مسئولان مربوط با این بیمه نباید کم کاری خود را در جذب بیمه شدگان تحت عنوان تشکیل ستاد راهبردی عنوان کنند بلکه بایستی کارگزاران خود را در این زمینه بیش از گذشته فعال کنند.

کد خبر 2988562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha