۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۷

در نيمه نخست امسال/

میزان عضويت روستاييان خراسان شمالي در صندوق بيمه اجتماعي هفت برابر شد

میزان عضويت روستاييان خراسان شمالي در صندوق بيمه اجتماعي هفت برابر شد

اسفراین - خبرگزاری مهر: مدير صندوق بيمه اجتماعي روستاييان، كشاورزان و عشاير خراسان شمالي از رشد هفت برابري عضويت روستاييان در بيمه صندوق اجتماعي طي سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عليرضا اسدي  صبح دوشنبه در حاشیه نشست با روستائیان بخش بام و صفی آباد اسفراین در جمع خبرنگاران افزود: در نيمه نخست سال گذشته 857 خانوار از روستاييان خراسان شمالي عضو صندوق بيمه اجتماعي این استان شدند كه این ميزان در سال جاری به 59 هزار و 928 خانوار افزایش يافت.

وی تصریح کرد: استقبال روستائیان از صندوق بیمه اجتماعی و عضویت آنان، حاکی از رشد هفت برابري عضويت در اين صندوق در نیمه نخست امسال است.

وي در خصوص پرداخت حق بيمه افراد در اين صندوق اظهار داشت: تنها پنج درصد حق بيمه توسط بيمه شده و 15 درصد نيز توسط دولت پرداخت مي شود.

اين مسئول با اشاره به سطح درآمد ماهيانه كشاورزان استان در سال جاري افزود: سطح درآمدي امسال از 200 هزار تومان تا 500 هزار تومان در نظر گرفته شده  و با پیش بینی هشت سطح درآمدي براي بيمه شدگان، پرداخت حق بيمه در هر يك از سطوح مختلف، به صورت متفاوت تعیین می شود.

اسدي با اشاره به اينكه اين صندوق در راستاي جذب بيشتر روستاييان براي عضويت در بيمه اجتماعي برنامه هاي زیادی را در دستور كار خود قرار داده است، عنوان كرد: در بهمن ماه سال جاري همايشي براي مستمري بگيران و از كارافتادگان بيمه شده در اين صندوق برگزار خواهد شد.

مدير صندوق بيمه اجتماعي روستاييان، كشاورزان و عشاير خراسان شمالي همچنين از تشکیل شوراي راهبردي در شهرستان هاي استان خبرداد و گفت: این شورا در خصوص برنامه ریزی برای جذب بيشتر بيمه شدگان به رياست فرماندار هر شهرستان تشكيل می شود.

وي اهداي احكام مستمري، اطلاع رساني از طريق صدا و سيما، رسانه هاي مكتوب و مجازي را در جذب بيمه شدگان موثر دانست و اضافه كرد: رسانه ها با اطلاع رساني و انتشار اخبار به موقع و درست در افزايش تعداد بيمه شدگان نقش آفرين بوده اند.

اسدی تصريح كرد: با توجه به اينكه خراسان شمالي در شرايط خاصي قرار دارد بايد برنامه هاي جذب بيمه شدگان به خوبي ادامه يابد.

وي با بيان اينكه بالاترين نرخ بيكاري و پايين سرانه درآمدي در كشور به خراسان شمالي اختصاص دارد از روستاييان خواست تا با عضويت خود و خانواده هايشان در این صندوق، از مزاياي آن برخوردار شوند.

کد خبر 2392708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha