۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۲

مدیرصندوق بیمه اجتماعی روستائیان خراسان شمالی:

بافندگان فرش خراسان شمالی تحت‌پوشش بیمه روستاییان قرار می‌گیرند

بافندگان فرش خراسان شمالی تحت‌پوشش بیمه روستاییان قرار می‌گیرند

بجنورد - مدیرصندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر خراسان شمالی گفت: بافندگان فرش که از شمول بیمه تامین اجتماعی خارج و یا تحت پوشش سایر بیمه ها نیستند، از خدمات این صندوق بهره مند می شوند.

علیرضا اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان، مقرر شده بود که آن دسته از بافندگان فرش که از شمول بیمه تامین اجتماعی خارج بوده و از سوی هیچ بیمه دیگری حمایت نمی شوند، در صورت قبول عضویت این صندوق، از خدمات آن بهره‌مند ‌شوند.

وی افزود: سهمیه عضویت بافندگان فرش در این صندوق چهارهزار نفر تعیین شده بود که تاکنون قریب به هفت هزار نفر از بافندگان فرش استان در این صندوق ثبت نام کرده‌اند.

اسدی گفت: در مرحله پالایش توسط سازمان تامین اجتماعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، ممکن است تعدادی از ثبت نام شدگان حذف شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان افزود: بازنشستگی، پرداخت مستمری، از کار افتادگی و ... از جمله مزایای این صندوق است.

وی اظهار کرد: افرادی که تحت پوشش این صندوق قرار میگیرند بایستی شرایط لازم برای عضویت را داشته باشند.

اسدی گفت: در حال حاضر۷۰ درصد جمعیت روستایی و عشایری استان تحت پوشش این صندوق نیستند که باید فرهنگ سازی لازم در این خصوص از طریق دستگاه های اجرایی و رسانه ها انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی هم اکنون هشت شهرستان جمعیتی بالغ بر ۹۱۷ هزار نفر دارد که نیمی ازاین جمعیت ساکن روستاها هستند.

کد خبر 2987793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha