۲۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸

وزیر ورزش:

وجود 350 ورزشکار دعوت شده به تیمهای ملی نشان از توانمندیهای ورزشی لرستان دارد

وجود 350 ورزشکار دعوت شده به تیمهای ملی نشان از توانمندیهای ورزشی لرستان دارد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: وزیر ورزش و جوانان گفت: وجود 350 ورزشکار دعوت شده به تیمهای ملی نشان از توانمندیهای ورزشی لرستان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود گودرزی شامگاه پنج شنبه در حاشیه سفر به لرستان با اشاره به قابلیتهای ورزشی این استان اظهار داشت: نگاه ما به حوزه ورزش کشور فراتر از استان تهران است.

وی با بیان اینکه لرستان به لحاظ پرورش قهرمانان استان توانمندی است، عنوان کرد: وجود 350 ورزشکار مدعو به تیم های ملی نشانگر وجود توانمندی ویژه در حوزه ورزش استان است.

گودرزی تصریح کرد: این ظرفیت نشان می دهد که اگر یک برنامه اصولی با ویژگیهای استعدادیابی در استان اجرایی شود تعداد ورزشکاران دارای عنوان و مدعو به تیم ملی بسیار بیشتر خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه زیرساختهای ورزشی استان یادآور شد: رفع برخی مشکلات و کاستی ها در این حوزه دست وزارت ورزش و جوانان نیست.

گودرزی با اشاره به مشکلات تحریم ها و مسائل اقتصادی موجود در کشور عنوان کرد: همه این عوامل دست به دست هم داده و نمی گذارد که ورزش در اولویت یک اختصاص اعتبارات قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت خودکفایی در این حوزه بر مبنای اقتصاد مقاومتی یادآور شد: مصداق اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در ورزش استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و منابع غیردولتی است که این امر در توسعه فضاهای ورزشی بسیار راهگشا خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم در ادامه سخنان خود با اشاره به درخواست جامعه دانشگاهی استان برای راه اندازی دانشکده تربیت بدنی افزود: این موضوع را در هیئت دولت با دکتر فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح خواهم کرد.

گودرزی افزود: اگر قوانین به ما اجازه دهد تلاش می کنیم که با همکاری وزارت ورزش و جوانان این دانشکده در لرستان راه اندازی شود که با توجه به اینکه لرستان را استان خودمان می دانیم و عرق خاصی داریم امیدواریم این مطالبه اجرایی شود.

وی همچنین با طرح انتظارات خود از دانشگاهها و اساتید گفت: انتظار می رود اساتید رشته تربیت بدنی در عرصه عمل وارد شوند و تولیدات علمی این حوزه پاسخگوی نیازهای جامعه ورزش کشور باشد.

وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم تصریح کرد: باید در این زمینه به گونه ای عمل شود که اگر یک برگه علمی تولید می شود منجر به تربیت کارآفرین شود.

گودرزی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از پروژه های ورزشی لرستان گفت: من امروز در بازدید از این مراکز شرمنده شدم و احساس می کنم که بار سنگینی روی دوشم قرار دارد که امیدواریم با کمک خداوند بتوانیم بخشی از مسائل این حوزه را رفع کنیم.

کد خبر 2272937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha