۳۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۰۷

دانشجویان کاراته‌کا در انتظار تصمیم مسئولان فدراسیون دانشجویی

دانشجویان کاراته‌کا در انتظار تصمیم مسئولان فدراسیون دانشجویی

رقابتهای کاراته قهرمانی دانشجویان جهان در حالی تیرماه سالجاری به میزبنی مونتنگرو برگزار می‌شود که فدراسیون ورزش دانشجویی کشورمان تا کنون برنامه‌ای برای حضور در این مسابقات اعلام نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کاراته ایران با وجود حضور چشمگیر و قابل توجه در مسابقات آسیایی و جهانی تاکنون روی خوشی به مسابقات دانشجویان جهان نشان نداده است. رقابتهایی که هر دو سال یکبار با حضور بهترین‌های جهان برگزار می‌شود و می‌‌تواند میدان مناسبی باشد برای دانشجویانی که در این رشته فعالیت دارند.

تیم ملی دانشجویان ایران تاکنون سه بار در مسابقات جهانی دانشجویان حضور پیدا کرده است. اولین اعزام سال 2000 به کشور ژاپن بود که مدال کسب نشد و در اعزام دوم که سال 2004 به صربستان صورت گرفت، اولین مدال کاتای تیمی به دست آمد. تیمی که سال 2010 و چند ماه مانده با بازی‌های آسیایی گوانگجو با همت احمد صافی راهی "مونته نگرو" شد، اتفاقا با کسب دو طلا توسط ویشگاهی و شاهچراغی، نقره زیگساری و برنر کومیته تیمی نتیجه خوبی هم کسب کرد. در همین مسابقات بود که جاسم ویشگاهی بعد از مدتها دوری از تیم ملی به میدان مبارزه بازگشت و با کسب مدال طلا دوباره احیا شد تا در گوانگژو هم بیستمین طلای ایران را کسب کند.

اما در سال‌های 2008 و 2012 در حالیکه تیم منتخب دانشجویان در اردو حضور داشت و تمرینات خوبی را هم پشت سر گذاشت، بنا به دلایلی از جمله نرسیدن رواید و بلیت و این قبیل مشکلات از حضور در مسابقات بازماند. در واقع تصمیم قاطعی برای اعزام این تیم‌ها وجود نداشت و پیگیری نکردن کارهای اعزام دلیل لغو آن بود.

در این بین شرایط رقابتهای 2014 متفاوت با دوره‌های گذشته و مشابه با رقابتهای 2010 است. اینکه چند ماه قبل از بازی‌های آسیایی و اتفاقا در همان مونته نگرو انجام  می‌شود که می‌تواند یک میدان تدارکاتی بسیار مناسب برای تیم ملی کاراته کشورمان باشد.

کاراته ایران پتانسیل بالایی دارد و این موضوع در بخش دانشجویی هم صدق می‌کند. اینکه تیم کاراته دانشگاه آزاد دو سال پیاپی با ترکیبی که دانشجویان شاکله اصلی آن را تشکیل می‌دهند، عنوان قهرمانی سوپر لیگ را کسب می‌کند گواه این مدعاست که دانشجویان ایرانی چشم انتظار تصمیم مسئولان ورزش دانشجویی هستند تا برای حضور در رقابتهای 2014 بهترین راهکار را انتخاب کند.
 

کد خبر 2273294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha