۳۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۰۷

اکبری خبر داد:

رها سازی یک میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی در استان مرکزی

رها سازی یک میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی در استان مرکزی

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی از رهاسازی یک میلیون و 550 هزار قطعه بچه ماهی در واحدهای آبزی پروری استان خبرداد.

حسن اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:این تعداد از ابتدای آغاز طرح( اسفندماه تا پایان فروردین ماه) در 27 واحد آبزی پروری رهاسازی شده است.

وی پیش بینی تولیدآبزیان پرورشی استان در سالجاری را براساس برنامه پنجم توسعه دو هزارو 788 تن بیان کرد و افزود: در صورتیکه نقدینگی مورد نیاز این بخش امسال تامین شود میزان تولید تا سه هزار تن قابل پیش بینی است.

وی همچنین به ابلاغ آیین نامه صدور مجوز پرورش ماهیان گرمابی در استخرهای ذخیره کشاورزی اشاره کرد و گفت: افرادی که متقاضی انجام این فعالیت و دریافت این گونه مجوز هستند می توانند به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مستقر در شهرستان های استان مراجعه تا در صورت دارا بودن شرایط نسبت به تشکیل پرونده و دریافت مجوز اقدام کنند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان نیاز به آب کم و پایین بودن هزینه تولید را از مزایای پرورش ماهیان گرمابی در استخرهای ذخیره کشاورزی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: می توان آن را در منابع آبی با دمای بالاتر از 20 درجه سانتیگراد و با حداقل دبی یک لیتر برثانیه انجام داد.

کد خبر 2273892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha