۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۳۶

اکبری خبر داد:

بهره برداری از 5 طرح آبزی پروری در استان مرکزی/ افتتاح بزرگترین بازارچه عرضه آبزیان غرب کشور در اراک

بهره برداری از 5 طرح آبزی پروری در استان مرکزی/ افتتاح بزرگترین بازارچه عرضه آبزیان غرب کشور در اراک

اراک- خبرگزاری مهر: مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی از بهره برداری از 5 طرح آبزی پروری در استان همزمان با گرامیداشت هفته دولت خبر داد.

حسن اکبری در گفتگو با مهر افزود: این طرح ها شامل سه طرح استخر ذخیره دو منظوره پرورش ماهی قزل آلا به ظرفیت 78 تن، دو کارگاه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی به ظرفیت 350 هزار قطعه است که در شهرستان های اراک، ساوه، کمیجان و تفرش به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها در مجموع یک میلیارد و 326 میلیون تومان هزینه شده گفت: با بهره برداری از این طرح برای 18 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

افتتاح بزرگترین بازارچه عرضه آبزیان غرب کشور در اراک

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همچنین در ادامه  ازافتتاح از بزرگترین بازارچه عرضه آبزیان غرب کشور در آینده نزدیک در اراک خبرداد و گفت: این بازارچه
افزایش سطح دسترسی زمانی و مکانی به انواع آبزیان، افزایش آگاهی های خرید از ماهی ماهی سالم و ساماندهی مراکز خرید و عرضه‌ی آبزیان را از اهداف راه اندازی این بازاچه عنوان کرد.

اکبری افزود: این بازارچه که با مساحت حدود دو هزار متر مربع در مرکز شهر اراک احداث شده دارای 18 غرفه عرضه‌ آبزیان شامل ماهیان سردآبی، گرمابی و دریایی به صورت تازه، منجمد و همچنین سایر محصولات بسته‌بندی شده‌ آبزیان است.

وی خاطرنشان کرد: این بازارچه می‌تواند علاوه بر عرضه‌ بهداشتی محصولات شیلاتی که تحت نظارت دامپزشکی استان مرکزی انجام می‌شود نگهداری، انجماد، فرآوری و بسته‌بندی آبزیان را انجام دهد و به افزایش سرانه‌ مصرف آبزیان در شهرستان اراک کمک کند.

اکبری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرداری اراک در احداث این بازارچه خبر داد.

همکاری شهرداری‌های استان برای احداث مراکز عرضه آبزیان در شهر‌ها

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ی منعقده مابین سازمان شیلات ایران و سازمان همیاری‌های شهرداری در خصوص همکاری شهرداری‌ها جهت احداث مراکز عرضه آبزیان در شهر‌ها گفت: احداث چنین مراکزی در شهرستان‌ها نه تنها باعث دسترسی آسان تر مردم به آبزیان و محصولات شیلاتی سالم و بهداشتی خواهد شد بلکه می تواند پشتوانه ای برای عرضه و فروش آبزیان پرورشی تولید شده در استان محسوب شده و به آبزی پروری در خصوص عرضه مصولات خود بدون بدون دخالت هیچ گونه واسطه ای کمک نماید.

اکبری خاطرنشان کرد: میانگین سرانه‌ی مصرف آبزیان در استان مرکزی حدود هفت کیلوگرم  است که این میزان از متوسط کشوری حدود دو کیلوگرم کمتر است.
 

کد خبر 2352420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha