۳۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۲۸

مقیمی:

زنان سبک زندگی را از مصرف گرایی به تولید و صرفه جویی سوق دهند

زنان سبک زندگی را از مصرف گرایی به تولید و صرفه جویی سوق دهند

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی برترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: زنان به عنوان نیمی از جامعه باید با شناختن ابعاد سازنده فرهنگ دینی ایرانی، سبک زندگی خانوارها را از رویکرد مصرف گرایی به سمت تولید فکر و صرفه جویی سوق دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر یکشنبه در نشست تخصصی زن و سیره فاطمی، سبک زندگی ایرانی اسلامی نقش زنان را در ایجاد تحولات اقتصادی مهم و اساسی خواند و گفت: در سالی که به نام فرهنگ و اقتصاد با مدیریت جهادی نام گرفته زنان باید با حضور در صحنه های مختلف شرایط را برای سرمایه گذاری فراهم و مسایل اقتصادی و فرهنگی را ارتقا می دهیم تا به رشد هشت درصدی که در برنامه پنجم توسعه مورد نظر است برسیم.

وی با اشاره به اینکه امروز زنان نقش مهمی در اجرای سند چشم انداز توسعه کشور بر عهده دارند اظهارداشت: امروز که کشور نیاز به کار و فعالیت بیشتری  برای رسیدن به توسعه دارد باید با برنامه ریزی طبق سند چشم انداز توسعه برای 20 سال آینده،استفاده از تجارب اندیشه های مختلف و همدلی و هماهنگی همه نیروها بتوانیم در منطقه حرف اول را در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی  بزنیم.

مقیمی نقش زنان در پیروزی انقلاب را بی بدیل و تعیین کننده عنوان کرد و گفت: در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزین و افرادی که با رژیم ستمگر مبارزه می کردند کسانی بودند که مادران، خواهران و همسران تربیت شده در مکتب حیات بخش اسلام  را داشتند.

امیدواریم از نقش و حضور زنان در مدیریت اجرایی کشوراستفاده شود

استاندار مرکزی با بیان اینکه بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی هم مشوق مردان برای حضور در تظاهرات بودند و هم خودشان حضور داشتند و پشتیبانی می کردند گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز زنان جامعه به جایگاه واقعی خودشان رسیدند و مورد تکریم واقع شدند و امروز می بینیم که  بسیاری از زنان در بخش کارشناسی کشور نقش مهمی ایفاء می کنند  و امیدواریم که از نقش و حضور زنان در مدیریت اجرایی کشور نیز استفاده شود.

مقیمی گفت: سبک ایرانی اسلامی الگوی برخاسته از آموزه های دینی و فرهنگ اصیل ایرانی است که باید در حوزه های رفتاری اندیشه نهادینه شود.

حسن بیگی معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم با تبریک سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه (س) و بزرگداشت هفته زن منش و اندیشه حضرت زهرا(س) را بهترین الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی برای زنان جامعه برشمرد.

در این نشست که با حضور جمعی از بانوان شاغل در استانداری، مشاوران فرمانداران و بانوان فعال در سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی استان برگزار شد از تعدادی از زنان که اسم شان مزین به اسم حضرت فاطمه زهرا با اهدای لوح تجلیل شد.

کد خبر 2274662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha