۳۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۲۹

گزارش خبری/

عرش آذین بند قدم های دختر خورشید/ برای حفظ کرامت زن به دستورات اسلام بازگردیم

عرش آذین بند قدم های دختر خورشید/ برای حفظ کرامت زن به دستورات اسلام بازگردیم

اراک - خبرگزاری مهر: امروز، روز تولد والاترین انسان هاست و پاسداشت روز ولادت الگوی تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل است، روزی که عرش آذین بند قدم های دختر خورشید است و کعبه و زمزم و صفا، سرودخوان آمدن کوثر جاری رسول خدایند و چه نیکوست که در چنین روزی از مقامی شامخ چون مادر و زن تجلیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بیستم جمادی الثانی، روزی برجسته در تاریخ است، روزی که نگین مخلوقات روی زمین و شاه بیت دفتر عشق و فداکاری بر روی زمین قدم نهاد. و این روز از آن رو، روز مادر و زن نامیده شد تا بر اهمیت نقش زن در جامعه و خانواده صحه گذاشته شود زهرا (س)، اسوه زن و مادر در تمام تاریخ و هستی است.

مردم استان مرکزی نیز در این روزها آماده برگزاری جشن میلاد دو نور هستند و شادی ولادت حضرت زهرا (س) را با شادی میلاد حضرت امام خمینی (ره) چندین برابر کرده اند.

خیابان ها آذین بسته شده است و گل فروشی ها و قنادی ها شلوغ تر از همیشه است. عده ای نیز این مناسبت فرخنده را نقطه عطفی برای آغاز زندگی شان قرار داده اند.

استاندار مرکزی در همایش "زن، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی" نقش زنان را در برقراری عدالت اجتماعی می داند و تاکید می کند: زنان مي توانند شرایط را برای برقراری عدالت اجتماعی فراهم کنند و از مسئولین بخواهند شرایط را برای زندگی فراهم و عدالت اجتماعی را پیاده سازی کنند .

محمد حسین مقیمی مولفه های عدالت اجتماعی را امکاناتی چون مسکن، بهداشت، شغل، آموزش عالی و ... ذکر می کند و ادامه می دهد: در کل کشور باید این امکانات به طور عادلانه در اختیار مردم قرار گیرد.

حضور زنان در مشاغل مدیریتی متناسب با جمعیت 50 درصدی آنها باشد

استاندار مرکزی ابراز کرد: عدالت و عدالت اجتماعی ایجاب می کند که حضور زنان در مشاغل مدیریتی و حساس متناسب با جمعیت 50 درصدی آنها باشد که برای تحقق آن باید توسط بانوان پیگیری و زمینه سازی شود و ما هم در مقام اجرا به این امر توجه کنیم.

مقیمی بیان کرد: شما بانوان به عنوان نیمی از جامعه باید از مسئولین بخواهید به امر سرمایه گذاری توجه شود، شرایط داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری فراهم و سرمایه گذاری از بنگاههای کوچک تا کارهای بزرگ و نیمه بزرگ صورت بگیرد تا بتوانیم مسائل اقتصادی را سامان دهیم و شرایط را از نظر داخلی و بین المللی فراهم نمائیم تا بتوانیم به رشد اقتصادی 8 درصدی که در برنامه پنجم توسعه مورد نظر است برسیم.

استاندار مرکزی اظهار کرد: شما به عنوان زنان جامعه هر کجا که هستید رسالت خود را انجام دهید که کار با کیفیت انجام شود، تولیدات دارای کیفیت باشند تا قابلیت رقابت با بازار جهانی را داشته باشند و با صادرات بتوانیم برای خودمان بازار داشته باشیم و از ظرفیت  واحدهای نیمه فعال یا تعطیل استفاده کنیم.

در سالهای گذشته نتوانستیم به رشد اقتصادی مورد نظر دست پیدا کنیم

وی افزود: در سالهای گذشته نتوانستیم به رشد اقتصادی مورد نظر دست پیدا کنیم و حتی در سال 91 رشد منفی نیز داشتیم و امروز باید حجم وسیعی از فعالیت، کار و سرمایه گذاری صورت بگیرد تا به اهداف سند چشم انداز دست پیدا کنیم.

مقیمی با توجه به نامگذاری سال 1393 از سوی مقام معظم رهبری گفت: واقعیت این است که ما در حوزه اقتصاد دارای مشکلات بسیاری هستیم به خصوص در بحث اشتغال برای جوانان تحصیل کرده و در حوزه فرهنگ نیز با مشکلاتی در فرهنگ عمومی، فرهنگ کار، فعالیت، استفاده از امکانات و تلاش برای به توسعه رساندن جامعه مواجه هستیم.

وی افزود: امسال باید با عزم ملی و با مشارکت دولت، نمایندگان مجلس، دستگاه قضایی، مردم، NGOها و ... در مباحث فرهنگی قدمهای بزرگی برداریم چرا که حل مسائل فرهنگی به حل مسائل اقتصادی و اشتغال نیز کمک می کند.

کرامت زن در جامعه و محیط کارحفظ شود

استاندار مرکزی گفت: کرامت زن در جامعه و محیط کار باید حفظ شود و اگر بخواهیم به کرامت زن و عدالت اجتماعی توجه کنیم باید هرآنچه را که برای مردان می خواهیم برای زنان نیز در نظر بگیریم.

یک کارشناس مذهبی نیز با اشاره به کرامت زنان در جامعه به خبرنگار مهر می گوید: خداوند متعال انسان ها را در قالب مردان و زنان به نيکوترين شکل و صورت آفریده و به هر یک جایگاه خاص به خود را داده است، چنانکه جايگاه هر موجود در جهان هستي، تابع اصل عدل و حکمت الهي است.

حجت الاسلام علی رضایی می افزاید: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام، زن جایگاهی رفیع در نظام هستی دارد و از دامن زن مرد به معراج می رود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه زن و تاکید اسلام به آن می گوید: اسلام، زن را مانند مرد به تمام معني مستقل و آزاد مي‌داند و هيچ تفاوتي از نظر داشتن روح کامل انساني و اراده و اختيار، میان مرد و زن نگذاشته است

کرامتی که خداوند به انسان بخشیده اختصاص به زن یا مرد ندارد

رضایی با اشاره به آیه 70 سوره مبارکه اسراء قرآن کریم در ارتباط با تکریم انسان و فضیلت یافتن او بر همه موجودات به دلیل داشتن قوه عقلانیت گفت: در این آیه از قرآن تأکید شده است که کرامتی که خداوند به انسان بخشیده اختصاص به زن یا مرد ندارد و خداوند زن و مرد را به طور یکسان اشرف مخلوقات قرار داد و هیچ کدام بر دیگری ارجحیت ندارند.

وی تاکید می کند: زن و مرد در فطرت خداشناسي، کسب معرفت، رسيدن به قرب الهي و ديگر استعدادها، همسانند و قابليت اين را دارند که به کمال و درجه‌ نهايي انسانيت دست یابند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به نقش حساس و تاثیرگذار زن در خانواده و اجتماع گفت: در نظام فکری دین اسلام، زن جایگاهی رفیع و مسئولیت های بزرگی دارد، که اگر در جايگاه اصلي خود که همگام با ساختمان وجودي اوست، قرار گيرد، بسياري از مشکلات خانواده و اجتماع حل مي‌شود.

رضایی خاطرنشان می کند: تاکید و اشاره بسیار به جایگاه زن و مادر در قرآن کریم نشانگر اهمیت این مسئله در اسلام و آموزه های آن دارد که این خود مسئولیت فردی و اجتماعی زن را در قبال این همه عظمت بیشتر و سنگین تر می کند.

برای حفظ کرامت زن به دستورات اسلام بازگردیم

یونسی از شهروندان اراکی نیز با بیان اینکه باید برای حفظ کرامت زن به دستورات اسلام بازگردیم به خبرنگار مهر می گوید:  نقش و جایگاه زن در دنیای امروز،که دنیای آزادی و تمدن نام دارد به مثابه یک کالاست و نگاه ابزاری به زن در کشورهای غرب که خود را مهد تمدن می دانند، روزافزون شده است.

این کارمند و زن اراکی ادامه می دهد: آموزه ها و تعالیم دینی خود نشان دهنده مسیر صحیح و درست در حفظ شان و جایگاه زن در دنیای امروز است.

خانم پرورش نیز یکی دیگر از مادران اراکی به مهر می گوید: همسرداری، تربیت فرزندان و آموزش مهارت‌های زندگی به آنان از خصوصیات زن در جامعه اسلامی است و این در کنار ارتقا فرهنگ و دانش زن تاکید شده است

این مادر 43 ساله اراکی ادامه می دهد: زن در اسلام و قرآن جایگاه ویژه ای دارد به طوری که سوره یا در قرآن با نام او مزین شده است.

وی می گوید: برگزاری روز زن و مادر آن هم به مناسبت میلاد فرخنده حضرت زهرا (س)، انتخابی به جا و شایسته است، زیرا حضرت زهرا (س) خود الگویی کامل از یک زن و مادر مسلمان و در عین حال پیرو بوده است.

پرورش می افزاید: امروز که من خود مادر شده ام، می توانم احساس و حالِ یک مادر را درک کنم و بیشتر قدر حضور مادر خود را بفهمم و آن را ارج بگذارم

امروز، روز گرامیداشت انسان هایی است که خدواند بهشت را در زیر پاهایشان قرار داده است، روزی است که به برکت میلاد گوهر نبی اکرم (ص)  بنام فاطمه (س) مزین شده است. خداوند در این روز رحمت و عشق آفرید و این خلقتِ شایسته سر منزل تغییر نگاه به زن در تمامی طول تاریخ شد.

کد خبر 2274155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha