۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۵۳

در آستانه ماه ضیافت الهی:

1966 مسجد استان مرکزی غبارروبی می‌شود

1966 مسجد استان مرکزی غبارروبی می‌شود

اراک- خبرگزاری مهر: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی از غبارروبی یک هزار و 966 مسجد در آستانه ماه ضیافت الهی و طرح تکریم مساجد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام صفر قربانپور ظهر شنبه در حاشیه  غبارروبی و عطرافشانی مسجد امام جواد علیه السلام افزود: آماده‌سازی خانه خدا برای ورود به ماه ضیافت الهی و فراهم کردن شرایط هر چه بهتر و ایجاد فضای مناسب برای عبادت انجام آداب در این ماه از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه دهه آخر ماه شعبان بعنوان دهه نکو داشت مساجد نامگذاری شده است افزود: غبارروبی مساجد یکی از سنت‌های حسنه‌ای است که سازمان تبلیغات اسلامی هر ساله در دهه آخر ماه شعبان به اجرا در می آورد.

حجت الاسلام قربانپور تصریح کرد: ‌فضاسازی معنوی، ‌آراستگی سیمای بصری محوطه اطراف مساجد و نظافت و شست‌و شوی سرویس‌های بهداشتی مساجد و... از دیگر فعالیت‌هایی است که در دهه تکریم مساجد اجرا می‌شود.

وی اظهارداشت: این دهه همزمان با پایان یافتن ماه شعبان و آغاز ماه مبارک رمضان و ماه میهمانی خداوند آغاز می شود چرا که این ماه مبارک بهترین فرصت برای مسلمانان جهان است تا با حضور فعال تر در سنگر مقدسی چون مسجد، گوهر گران بهای دین مبین اسلام را حفظ و زنده نگاه دارند.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: مسجد خانه ارجمندی است که خداوند به بزرگ داشت آن فرمان داده و احترام و بزرگ داشت مسجد، تعظیم شعایر الهی، و تلاش در راه عمران، آبادانی و پاکیزگی آن، نشانه ایمان به خداوند متعال است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ و پاکیزگی مساجد، بزرگ داشت ارزش‌های دینی و اسلامی است و هرگونه کوتاهی در این زمینه، بی احترامی به مقدس ترین مکان ها به شمار می‌آید و انسان‌هایی که به پاکیزه ساختن و نگاه داشتن خانه خدا مبادرت می‌ورزند، نزد صاحب خانه، پروردگاری که به پاکیزگی امر نموده و نظافت را دوست دارد، اجر و پاداشی خاص دارند.

غبارروبی و پاکیزه کردن مساجد در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان، بهانه خوبی برای رهایی از گناهان و آلودگی های باطن است زیرا سزاوار است پاک و طاهر به میهمانی خالق هستی برویم و به دور از هرگونه آلودگی و گناه، به غبارروبی دیوارها و چهل چراغ های مسجد، شستن فرش ها و حیاط مسجد و گردگیری محراب و منبر بپردازیم که این ها، همه و همه شست وشویی در دریای بی کران مغفرت الهی برای گام برداشتن به سوی میهمانی خداست.

از نگاه ائمه اطهار(ع)، مسجد مهمان سرای خداست. خداوند مهربان بندگان خود را به خانه خویش دعوت کرده تا با بهترین هدایا از آنان پذیرایی کند.

این مکان نورانی، مردمی ترین پایگاه بندگان صالح خداست که در طول قرن ها، به عنوان مدرسه تزکیه، محل تعلیم و عرصه رشد و تعالی انسان‌های خداجو بوده است.

در مراسم امروز با همکاری هئیت امنا، خادمین و نمازگزاران در آئیینی مسجد امام جواد علیه السلام در اراک غبارروبی و عطر افشانی شد.

کد خبر 2316280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha