۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۵۳

صالحیان خبر داد:

حضور 3 هزار دانشجو در آیین معنوی اعتکاف دانشجویی اراک

حضور 3 هزار دانشجو در آیین معنوی اعتکاف دانشجویی اراک

اراک – خبرگزاری مهر: مدیراجرایی اعتکاف دانشگاهیان استان مرکزی گفت: در آیین اعتکاف دانشجویی سالجاری در اراک پیش بینی می شود سه هزار دانشجو حضور یابند.

علی صالحیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه آیین معنوی اعتکاف سالجاری در سه مکان برگزار می شود افزود: مصلای بیت المقدس اراک ویژه خواهران و مسجد دانشگاه پردیس اراک و مسجد صاحب الزمان شهرک دانشگاهی نیز ویژه برادران پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: ثبت نام اعتکاف دانشگاهیان که ویژه دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه ها می باشد، از 6 اردیبهشت ماه آغاز گردیده است و تا 20 اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

صالحیان ادامه داد: در ستاد اجرایی اعتکاف دانشجویی تصویب شده است که از هر معتکف مبلغ 5 هزار تومان دریافت شود و مابقی هزینه ها توسط دانشگاه پرداخت می شود.

مدیراجرایی اعتکاف دانشگاهیان استان مرکزی ابراز داشت: حضور بیش از 30 مبلغ در آیین اعتکاف جهت پاسخ گویی به شبهات دانشجویی، جلسات پرسش و پاسخ، مشاوره فردی، حلقه های معرفت، حضور سخنرانان مطرح کشوری از جمله حجت الاسلام سرلک و حجت الاسلام طاهری خرم آبادی و دعوت از تازه مسلمانان از برنامه هایی است که در این ایام معنوی تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: حضور مداحان مطرح استانی، برگزاری اعمال ام داود و برگزاری آیین های سحر خوانی و مناجات و ... نیز از دیگر برنامه های اجرایی است که در ایام اعتکاف پیش بینی شده است.

صالحیان اضافه کرد: ثبت نام در مسابقه تفسیر و حفظ سوره حجرا نیز از 16 اردیبهشت ماه آغاز گردیده است و تا 20 اردیبهشت ماه ادامه می یابد؛ این مسابقه در آیین معنوی اعتکاف برگزار می شود و تمامی دانشجویان می توانند در این مسابقه شرکت نمایند.

وی ادامه داد: پذیرش دانشجویان از ساعت 10 شب، دوشنبه (22 اردیبهشت ماه سالجاری) تا قبل از نماز صبح است و این آیین معنوی روز 5شنبه (25 اردیبهشت ماه) بعد از نماز مغرب و عشاء پایان می یابد.

مدیراجرایی اعتکاف دانشگاهیان استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از هزار دانشجو دختر و بیش از 250 دانشجو پسر در آیین اعتکاف دانشجویی شهر اراک شرکت کردند.
 

کد خبر 2282346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha