۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۴۶

مهر گزارش می دهد؛

بحران فضای درمانی نسخه سلامت بروجرد را پیچید/ نفسهای بریده بیمارستانی در اتاقک احیا

بحران فضای درمانی نسخه سلامت بروجرد را پیچید/ نفسهای بریده بیمارستانی در اتاقک احیا

بروجرد - خبرگزاری مهر: کمبود فضای درمانی و بیمارستانی در بروجرد موجب شده است که صدای انتقاد مردم و مسئولان بلند شود، موضوعی که در کنار نیمه کاره ماندن بیمارستان آیت الله بروجردی این شهرستان مجموعه مشکلات درمانی بروجرد را کامل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها بروجرد در حوزه بهداشت و درمان دردهای گفتنی و نگفتنی بسیاری دارد که انتظار می رود با نسخه تدبیر مسئولان معالجه شوند.

در شهرستان بروجرد تنها دو بیمارستان دولتی وجود دارد که قدمت آنها نزدیک به 100 سال می رسد که در حال حاضر فرسودگی و قدمت بالای این فضاهای درمانی به چالشی جدی در حوزه سلامت این شهرستان تبدیل شده است.

بیمارستانی که پس از 7 سال همچنان بستری است

در راستای رفع کمبودها در زمینه فضای درمانی بروجرد مسئولین شهرستان تاکنون بارها انتقاداتی را مطرح کرده اند که متاسفانه همچنان ابن مطالبات راه به جایی نبرده است.

بنابراین گزارش، برای رفع مشکلات درمانی بروجرد در سال 86 ساخت بیمارستان آیت اله بروجردی آغاز شد که تا به امروز به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم این پروژه مسکوت مانده است.

در حال حاضر عملیات اجرایی بیمارستان آیت الله بروجردی با 51 درصد پیشرفت فیزیکی راکد مانده که برای تکمیل آن طبق بر آوردهای به عمل آمده از سوی متولیان امر اعتباری در حدود 20 میلیارد تومان نیاز است.

این در حالی است که در دولت قبل برای اتمام پروژه های بزرگ طرح مهر ماندگار اجرا شد که بیمارستان آیت اله بروجردی نیز در فهرست این پروژه ها برای تکمیل قرار گرفت ولی با توجه به عدم تخصیص اعتبارات لازم این پروژه تا به امروز نیمه کاره رها شده است.

در حوزه بهداشت و درمان بروجرد به معنای واقعی کلمه "بحران" وجود دارد

امام جمعه بروجرد در این رابطه با انتقاد از عدم توزیع عادلانه اعتبارات در استان به خبرنگار مهر می گوید: توزیع اعتبارات و امکانات باید بر اساس شاخص های تعریف شده و به صورت متوازن صورت گیرد.

حجت الاسلام حسن ترابی معتقد است که در تخصیص اعتبار به بیمارستان آیت الله بروجردی شاخصهای مد نظر دیده نشده است، ادامه می دهد: بسیاری از پروژه های بزرگ و کوچک در بروجرد به دلیل فقدان اعتبار نیمه تمام مانده است.

وی با انتقاد از وضعیت فضای درمانی در این شهرستان می افزاید: امروز در حوزه بهداشت و درمان بروجرد به معنای واقعی کلمه "بحران" وجود دارد.

امام جمعه بروجرد ادامه می دهد: بیمارستان آیت اله بروجردی چندین سال است که عملیات اجرایی آن آغاز شده ولی هنوز به اتمام نرسیده که برای تکمیل آن به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حجت الاسلام ترابی با ابراز تاسف از نیمه کاره رها شدن این بیمارستان می گوید: دانشکده پرستاری بروجرد نیز به احداث یک ساختمان جدید نیاز دارد که هنوز این مهم حاصل نشده است.

وی همچنین با اشاره به دیگر مشکلات حوزه بهداشت و درمان بروجرد خواستار آموزشی شدن بیمارستانهای این شهرستان است و یادآور می شود: آموزشی نشدن بیمارستانهای بروجرد مشکلی در در راستای جذب پزشکان مجرب است.

بروجرد در بخش بهداشت و درمان حرفی برای گفتن ندارد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه با ابراز تاسف از نیمه تمام ماندن بیمارستان آیت اله بروجردی به خبرنگار مهر می گوید: در حال حاضر بروجرد در بخش بهداشت و درمان حرفی برای گفتن ندارد و می بایست برای رفع مشکلات موجود درمانی مردم به طور جدی وارد عمل شویم.

علاء الدین بروجردی با بیان اینکه بیمارستان آیت اله بروجردی یک پروژه اضطراری برای مردم بروجرد محسوب می شود، می گوید: این بیمارستان یکی از ضروری ترین نیازهای مردم بروجرد در حوزه بهداشت و درمان است که با تکمیل آن می توانیم به بخشی از نیازهای درمانی شهرستان پاسخ بدهیم.

وی با تشریح فعالیتهای انجام شده برای از سرگیری عملیات اجرایی این پروژه درمانی می افزاید: در حال حاضر همه مطالبات پیمانکار پروژه پرداخت شده و آماده فعالیت مجدد آن هستیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امیدوار است که با آغاز مجدد فعالیت بیمارستان آیت اله بروجردی شاهد هرچه سریعتر به اتمام رسیدن این پروژه درمانی باشیم.

جمعیت 300 هزار نفری چشم به راه احیای یک پروژه درمانی

بنابر این گزارش، شهرستان بروجرد با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر دارای تنها دو بیمارستان دولتی است که هر کدام از این بیمارستانها با بیش از 100 سال قدمت، فرسوده شده و جوابگوی حوزه بهداشت و درمان این شهرستان نیستند.

این وضعیت به گونه ای است که مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد در واکنش به وضعیت مراکز درمانی بروجرد گفته بود که متاسفانه وضعیت بیمارستانهای شهر بروجرد مناسب نیست و از لحاظ قدمت در شرایطی هستند که جزو بناهای تاریخی محسوب می شوند!

از طرف دیگر با رشد جمعیت و نیاز روزافزون به بهداشت و درمان انتظار می رود متولیان امر برای تامین سلامت مردم و تسهیل دسترسی به مراکز درمانی مجهز و به روز تلاش کرده تا ضمن اطمینان بخشی به مردم در زمینه تامین نیازهای خود در این بخش، کمبود فضای درمانی موجود در شهرستان نیز برطرف شود.

این وضعیت در حوزه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد در حالی رخ می دهد که علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم وعده کرده بود که همه پروژه بیمارستانی استان لرستان را تا قبل از پایان دولت تحویل دهد، موضوعی که هیچگاه محقق نشد.

کد خبر 2275100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha