۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۰۱

اختصاصی مهر؛

جزئیات طرح استقبال ویژه از شخصیت‌های فرهنگی کشور در نمایشگاه امسال

جزئیات طرح استقبال ویژه از شخصیت‌های فرهنگی کشور در نمایشگاه امسال

مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی، علمی و اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران، جزئیات طرح استقبال ویژه از شخصیت‌های فرهنگی کشور در این نمایشگاه را که امسال برای اولین بار اجرا می‌شود، اعلام کرد.

نجفعلی میرزایی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی، علمی و اهل قلم بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اهداف تعیین شده برای ایجاد سالنی به نام «سالن استقبال از اندیشه‌گران» در نمایشگاه امسال برای اولین بار در طول دوره‌های مختلف آن، گفت: امسال هر روز از نمایشگاه یک نام دارد و متناسب با نام هر یک از این 11 روز هم، یک کارگروه ویژه استقبال از شخصیت‌ها و نخبگان علمی و فرهنگی کشور تعیین شده است.

مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی، علمی و اهل قلم بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: این کارگروه موظف است «کارت ویژه استقبال از شخصیت‌ها و نخبگان علمی و فرهنگی کشور» را برای این عزیزان ارسال کند و فکر می‌کنم در طول این 11 روز احتمالاً حدود 1500 عدد از این کارت‌ها به دست این عزیزان می‌رسد.

وی با بیان اینکه این 1500 نفر شناسایی شده‌اند، افزود: هر یک از این کارگروه‌ها وظیفه دارند خدمات ویژه‌ای را به این عزیزان ارائه دهند. مثلاً تقدیم بُن کتاب به آنها و یا در اختیار گذاشتن چرخ دستی برای جابجایی کتاب‌هایی که از نمایشگاه خریداری می‌کنند که هدف از آن هم این است که در محیط شلوغ نمایشگاه اذیت نشوند. در همین رابطه حدود 400 چرخ دستی که بعضاً یک بار مصرف هم هستند، تدارک دیده شده است.

نام روزهای نمایشگاه امسال کتاب تهران و سرگروه‌های مربوطه

مدیرعامل خانه کتاب در توضیح بیشتر گفت: اگر مثلاً استاد داوری اردکانی به عنوان یک چهره برجسته در حوزه فلسفه، در روز تعیین شده برای فلسفه به نمایشگاه کتاب نیاید و روز دیگری در مصلی حضور پیدا کند، هماهنگی‌های لازم برای اینکه این عزیزان زمان حضورشان را در نمایشگاه، از قبل به ما اطلاع دهند، صورت گرفته و بنابراین در هر روزی که حضور پیدا کنند، این خدمات ویژه به آنها ارائه خواهد شد. در واقع در کارت دعوت‌های ویژه‌ای که برای آنها ارسال خواهد شد، از آنها خواسته می‌شود که زمان حضورشان را از قبل به اطلاع ما برسانند.

میرزایی با بیان اینکه «سالن استقبال از اندیشه‌گران» در نیم‌طبقه شبستان و در فضایی به وسعت حدوداً 200 مترمربع برپا خواهد شد، تاکید کرد: البته ما با اجرای این طرح برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، قصد نداریم توقعی در میان قشر نویسنده‌مان ایجاد کنیم اما هر کاری که لازم باشد برای تکریم این عزیزان و تسهیل در بازدید آنها از نمایشگاه کتاب و ایجاد رضایتمندی در آنها انجام می‌دهیم.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 2276577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha