۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۰۹

رضا رسولی خبر داد:

جشنواره داستانی بسیج در تمام استان‌های کشور برپا می‌شود/اختتامیه در مهرماه

جشنواره داستانی بسیج در تمام استان‌های کشور برپا می‌شود/اختتامیه در مهرماه

دبیر هشتمین جشنواره داستانی بسیج از برگزاری این جشنواره در 31 استان و نیز برپایی کارگاه‌های آموزش و نقد آثار جشنواره حین برپایی جشنواره‌های استانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رسولی نویسنده و منتقد ادبی و عضو انجمن قلم ایران، امروز بنا به پیشنهاد انجمن ادبیات داستانی بسیج و طی حکمی از سوی حسین قنادیان رئیس سازمان بسیج هنرمندان به عنوان دبیر هشتیمن جشنواره ادبیات داستانی بسیج معرفی شد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه‌های در دست اجرای این جشنواره گفت: جشنواره ادبیات داستانی بسیج به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و امسال نیز هشتیمن دوره آن در دو گروه سنی جوان و بزرگسال و در دو قالب داستانی کوتاه و بلند به دریافت آثار از مخاطبان خواهد پرداخت.

رسولی افزود:برنامه ما برای این جشنواره این نیست که خود را صرفا به عنوان منتشر کننده یک فراخوان ملی داستانی ببینیم بلکه سازمان بسیج هنرمندان خود را به نوعی متولی هنر و ادبیات در شهرستان‌ها و استان‌های کشور می‌داند و به همنی خاطر جشنواره داستان خود را نیز در مرحله نخست به صورت استانی و در 31 استان کشور برگزار می‌شود و برگزیدگان جشنواره‌های استانی در نهایت و در سطح ملی داوری می‌شوند.

دبیر هشتیمن جشنواره ادبیات داستانی بسیج تصریح کرد: ما موضوع پیشنهادی برای جشنواره در فراخوان آورده‌ایم اما آثار با موضوعات آزاد را نیز مورد داوری قرار خواهیم داد ضمن اینکه این جشنواره صرفا آثار منتشر شنده را به منظور کمک به نوزایی ادبی مورد داوری قرار می‌دهد و در نهایت نیز آثار منتخب و برگزیده جشنواره به صورت کتاب منتشر می‌شود

وی با تاکید بر توجه به موضوع آموزش در کنار جشنواره نیز گفت: در تمامی 31 استان برگزار کننده مرحله نخست جشنواره کارگاه‌های آموزش و نقد داستان نیز در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود.

رسولی با اعلام اینکه فراخوان جشنواره از هفته آینده به استان‌های مختلف ارسال می‌شود گفت: بر اساس زمان‌بندی ما استان‌ها باید تا قبل از نیمه اول شهریور داوری ‌های خود را به پایان برسانند و اختتامیه جشنواره نیز در مهرماه و در یکی از استان‌ها کشور برپا خواهد شد.

دبیر هشتمین جشنواره داستانی بسیج در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: امسال رنگ و نگاه و رفتار حرفه‌ای جشنواره به دلیل نام‌گذاری سال جاری به عنوان سال فرهنگ متفاوت خواهد بود. به باور من امسال کار فرهنگی در حوزه ادبیات می‌تواند اولویت داشته باشد چرا که پایه و ستون فرهنگ، ادبیات است.

 

کد خبر 2276769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha