۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۳۸

اخبار کوتاه/

با حمایت کمیته امداد 725 جوان متخصص مشغول به كار شدند

با حمایت کمیته امداد 725 جوان متخصص مشغول به كار شدند

بجنورد - خبرگزاری مهر: اشتغال 725 جوان متخصص با حمایت کمیته امداد خراسان شمالی، رونمایی 15 طرح پژوهشي صدا و سيما مرکز استان و ... از مهمترین اخبار امروز این استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون اشتغال وخود کفایی كميته امدادخراسان شمالي گفت: با حمایت اين نهاد در سال گذشته 725 جوان متخصص وداراي ظرفيت كار در مراكز  دولتي وغير دولتي مشغول به كار شدند.

علیرضا مرادی افزود: همچنین این نهاد توانست در سال گذشته  برای چهار هزار و193خانواده نیازمند تحت حمایت این نهاد شغل ایجاد کند.

وی اظهار داشت: همه ساله تعدادي از خانواده هاي تحت حمايت با اجراي طرح و دريافت وام خوداشتغالي توانمند مي شوند و از چرخه حمايتي اين نهاد خارج مي شوند.

مرادي با بیان اینکه مجريان طرح هاي اشتغال از بیمه تامین اجتماعی بهره مندند افزود : هدف از اشتغالزايي مددجويان، توانمند سازي جامعه هدف و سوق دادن آنها به سمت كسب استقلال اقتصادي است.

رونمایی 15 طرح پژوهشي صدا و سيما خراسان شمالي

با حضور معاون امور استانهاي سازمان صدارو سيما  از 15 پژوهشي صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی شامل معرفي جاذبه هاي گردشگري استان، زندگي نامه مشاهير و مفاخر خراسان شمالي، بررسي الگوي قناعت و كفايت در ميان زنان عشاير كرد استان، بررسي نقش صدا و سيماي استاني اترك در توسعه گردشگري استان، رضايت مردم استان از سيماي اترك و عوامل اجتماعي تاثير گذار برآن از جمله طرح هاي پژوهشي بود كه رونمايي شد.

از ديگر طرح هاي پژوهشي رونمايي شده مي توان شعر و موسيقي كرمانج هاي خراسان شمالي، بررسي زندگي نامه شهيد محمد رضا اماني، اثر نمايشي راديويي تحت عنوان تورغه و مرز، مستند راديويي به نام كمي نور اشاره كرد.

بر اساس اين گزارش اتوماسيون تصوير صدا، آرشيو ديجيتال، طرح راك مانيتورينگ، فاز دوم گسترش شبكه رايانه اي مركز و ارسال تي اس يك و تي اس دو از جمله طرح هايي بود كه با هزينه بيش از 10 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.

معاون امور استانهاي سازمان صدا و سيما از سايت جديد صدا و سيماي خراسان شمالي بازديد و خواستار تسريع در بهره برداري ز اين پروژه مهم رسانه اي شد.

بازدید دادستان از بخش های مختلف زندان بجنورد

مسلم محمد یاران با حضور در بندهای زندان بجنورد به سئوالات مددجویان این زندان پاسخ گفت و برای حل مشکلات آنان دستورات و راهکارهای لازم را ارائه کرد.

وی با اشاره به بازدیدهای مستمری که از سوی معاونین دادستانی، بازپرسان و قضات از زندان انجام می شود اظهار داشت: سرکشی منظم از زندان در دستور کار دادستانی بجنورد است.

محمد یاران همچنین پیگیری مشکلات زندانیان برای عفو، مرخصی و پایان حبس را از مهم ترین اهداف این بازدیدها اعلام کرد.

کد خبر 2277153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha