۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۴۵

مرادی:

۱۱ هزار طرح اشتغال مددجویی در خراسان شمالی فعال است

۱۱ هزار طرح اشتغال مددجویی در خراسان شمالی فعال است

بجنورد- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار طرح اشتغال مددجویی در این استان فعال است.

علیرضا مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فعال بودن افزون بر ۱۱ هزار طرح اشتغال توسط مددجویان نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، افزود: از این تعداد طرح اشتغال اکنون چهار هزار و ۳۷۳ مجری طرح از خدمات بیمه تأمین اجتماعی و بازنشستگی بهره‌مند هستند.

وی با بیان این که تنها افرادی می توانند از این بیمه استفاده کنند که طرح اشتغال فعال داشته باشند و همچنین از سایر بیمه ها نیز برخوردار نباشند، اضافه کرد:  نرخ حق بیمه مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد، تماماً از سوی این نهاد پرداخت می شود.

مرادی با اشاره به این که حق بیمه مجریان طرح‌های خودکفا شده کمیته امداد استان از دو محل درآمدهای دولت از یارانه‌ها و اعتبارات دولتی کمیته امداد پرداخت می‌شود، اظهار داشت: مجریان بیمه شده پس از اتمام پرداخت حق بیمه در زمان مقرر و یا در صورت پیری، از کارافتادگی و یا فوت سرپرست خانوار از مستمری ماهیانه بیمه تأمین اجتماعی استفاده خواهند کرد.

به گفته معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی رده سنی مشمول این طرح شامل افراد شاغل ۱۸ تا ۵۰ سال تحت پوشش نهاد کمیته امداد بوده که می توانند برای استفاده از این بیمه اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۱۵ هزار نفری خراسان شمالی ۱۲۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و ۴۰ هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند.

کد خبر 2573067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha