۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸

در گفتگو با مهر عنوان شد:

جوانگرایی چاره نجات لیگ برتر نیست/ باید از آلمان‌ها الگوبرداری کنیم

جوانگرایی چاره نجات لیگ برتر نیست/ باید از آلمان‌ها الگوبرداری کنیم

کارشناس فوتبال ایران در خصوص برنامه‌های سازمان لیگ برای کاهش سن لیگ برتر گفت: هیچ یک از برنامه‌هایی که عنوان شده چاره نجات لیگ برتر نیست. وی معتقد است اگر فوتبال ایران می خواهد به سمت جوانگرایی پیش برود باید از یک الگوی موفق استفاده کند تا در آینده ثمره اش را ببیند.

هومن افاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برنامه‌ریزی سازمان لیگ برای کاهش میانگین سنی لیگ برتر در فصل آینده گفت: من فکر می‌کنم که هیچ یک از برنامه‌هایی که عنوان شده‌اند مشکل را درمان نمی‌کنند. این برنامه‌ریزی نه تنها راه درمان نیست که تنها یک مسکن موقتی است.

وی افزود: به جای اینکه حضور بازیکنان جوان را اجباری کنند باید آکادمی را اجباری کنند تا تولید بازیکن را افزایش دهیم. این راهی است که آلمان‌ها رفته‌اند. آنها سال‌ها از بازیکنان ارزان قیمت اروپای شرقی استفاده می‌کردند که هم به لیگ و هم تیم ملی این کشور ضربه زد اما با یک برنامه‌ریزی خوب آکادمی های فوتبال خود را تقویت کردند و به تولید بازیکن باکیفیت پرداختند.

مربی پیشین تیم امید ایران ادامه داد: با این کار رقابت برای تولید بازیکن زیاد می‌شود و بهتر است که فوتبال ایران هم راه آلمان‌ها را در پی بگیرد و به نوعی از این کشور الگوبرداری کند. به نظرم اینکه چشم بسته بازیکن جوان را وارد لیگ برتر کنیم تاثیری ندارد.

افاضلی با اشاره به لیگ سیزدهم بیان کرد: یکسری جوان خوب در لیگ برتر حضور داشتند. به نظرم آنها که آمدند و در ترکیب تیم‌ها قرار گرفتند خوب بودند. بازیکن‌هایی مثل علی کریمی و شریفی از سپاهان، یا جهان عالیان و حتی مهدی‌پور از راه آهن جوان‌های خوبی بودند. تیم‌های فجرسپاسی و گسترش فولاد هم بازیکن‌های خوبی را در ترکیب داشتند.

وی همچنین گفت: مشکل ما این است که بازیکن جوان با کیفیت نداریم. این بازیکنان آموزش‌های اصولی را ندیدند و خوب نیستند بنابراین بخواهیم چنین بازیکنانی را وارد چرخه لیگ کنیم تنها به صرف  اینکه میانگین سنی را پایین بیاوریم فایده‌ای ندارد. اگر مربیان از بازیکنان مسن‌تر استفاده می‌کنند برای این است که آنها نوسان کمتری دارند مگر اینکه بازیکنان جوان خوب جای آنها را بگیرند.

کد خبر 2277175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha