۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۳۸

عزیزی با مهر مطرح کرد؛

کاهش 50 درصدی پرونده‌های تخلف در کالا، خدمات و بهداشت و درمان در استان کرمانشاه/ ضرورت نظارت مردم

کاهش 50 درصدی پرونده‌های تخلف در کالا، خدمات و بهداشت و درمان در استان کرمانشاه/ ضرورت نظارت مردم

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از 50 درصدی پرونده‌های تخلف درحوزه کالا،خدمات و بهداشت و درمان طی فروردین 93 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبرداد و گفت: علت این امر حضور مردم به عنوان شاکی خصوصی بوده و برای کاهش تخلفات حضور مردم به‌عنوان ناظریک ضرورت است.

ایرج عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در فرودین ماه 93 مجموعا یک هزار و 61 پرونده به شعب تعزیراتی وارد شده که یک هزار و سه پرونده آن مختومه و 58 پرونده منتظر رسیدگی است.

وی افزود: از این تعداد 987 پرونده مربوط به حوزه کالا و خدمات ، 54 پرونده بهداشت و درمان و 20 پرونده قاچاق کالا و ارز بوده است.

عزیزی ادامه داد: در حوزه کالا و خدمات 961 پرونده مختومه و 15 میلیارد ریال محکومیت،در حوزه بهداشت و درمان  24 پرونده مختومه و 115 میلیارد ریال محکومیت و در حوزه قاچاق کالا و ارز  18 پرونده مختومه و 8 میلیارد ریال محکومیت صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، از محکومیت 5 پزشک در حوزه تخلفات بهداشت و درمان خبرداد.

عزیزی، از کاهش 50 درصدی پرونده‌ها در حوزه کالا، خدمات و بهداشت و درمان و افزایش 50 درصدی پرونده‌ها در قاچاق کالا و ارز طی فروردین 93 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبرداد و افزود:  در فروردین 92 یک‌هزار و 600 پرونده در حوزه کالا و خدمات به شعب تعزیراتی وارد شد که در فرودین 93 به 987 پرونده کاهش یافته است، هم‌چنین در حوزه بهداشت و درمان نیز در فروردین 92 تعداد 153 پرونده وارده داشته‌ایم که در فروردین 93 به 54 پرونده کاهش یافت.

وی افزود: در حوزه قاچاق کالا و ارز با رشد 50 درصدی روبرو بودیم و علت آن نیز قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورخ 7 اسفند 92 است که از این تاریخ تمام پرونده‌های این حوزه برای رسیدگی به شعب تعزیراتی ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال 92 تنها 12 فقره از پرونده‌های حوزه قاچاق کالا و ارز از دادگاه انقلاب به شعب تعزیراتی ارجاع شده و در سال 93 این تعداد به 20 فقره افزایش یافته که از طریق مراجع کاشف(محیط زیست، میراث‌فرهنگی، بانک مرکزی، شرکت پخش فراورده‌های نفتی، گمرک، شرکت سهامی شیلات ایران، دخانیات و رابطین خاص و عام ) به شعب تعزیراتی گزارش شده است.

وی، از کاهش 50 درصدی پرونده‌ها طی نوروز 93 (از 15 اسفند 92 تا 15 فروردین 93) خبرداد و افزود: در نوروز 92 حدود دو هزار و 200 پرونده به شعب تعزیراتی استان وارد شده که در نوروز 93 این تعداد به یک هزار و 150 پرونده کاهش یافته است.

عزیزی تصریح کرد: 50 درصد گزارشات رسیده مردمی و مابقی از سوی واحدهای نظارتی بوده است، هم‌چنین در این مدت یک هزار و 423 فقره پرونده مختوم شده و 5 میلیارد ریال محکومیت نیز صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در پایان،  تعداد پرونده‌های وارده در سال 92 به شعب تعزیراتی استان را 23 هزار پرونده اعلام کرد و گفت: از این تعداد 22 هزار و 700 پرونده رسیدگی شده که هزار پرونده آن به علت ضعف و فقد دلایل حکم برائت گرفته‌اند.

 

کد خبر 2277319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha