۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵

در مسیر حرکت به سمت مشهد مقدس/

کاروان پیاده زائران عراقی حرم رضوی وارد خراسان شمالی شدند

کاروان پیاده زائران عراقی حرم رضوی وارد خراسان شمالی شدند

مانه و سملقان- خبرگزاری مهر: کاروان 53 نفره زائران پیاده حرم مطهر رضوی از کشور عراق در مسیر حرکت به سمت مشهد مقدس وارد وارد شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، کاروان 53 نفره زائران پیاده حرم مطهر رضوی از کشور عراق پیش از ظهر پنج شنبه در میان استقبال مردم و مسئولان وارد شهر آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی شدند.

این کاروان که حرکت خود به قصد زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) را اوایل امسال از کربلا آغاز کرده است؛ تاکنون بیش از 30 روز در حرکت بوده و از شهرهای مختلف ایران عبور کرده اند.

کاروان پیاده زائران عراقی شامگاه چهارشنبه وارد روستای چمن بید در دروازه غربی خراسان شمالی شدند و دیشب را در این روستای ورودی استان سپری کردند.

بر اساس برنامه این کاروان پیاده عصر امروز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به سمت بجنورد حرکت می کنند و آن گونه که مسؤولان آن می گویند احتمالا تا چند روز دیگر به مشهد مقدس می رسند.

اعضای این کاروان که غالب آن را افرادی مسن تشکیل داده؛ از اهالی شهرهای نجف، کربلا و بغداد کشور عراق هستند که حرکت خود را با زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلا آغاز کرده اند.

خراسان شمالی استان باب الرضا(ع) گنجینه فرهنگ ها است که در مسیر حرکت زائران حرم مطهر رضوی قرار گرفته و سالانه حدود 20 میلیون زائر از این استان تردد می کنند.

پارسال در ایام شهادت حضرت رضا(ع) حدود هشت هزار زائر پیاده در قالب 60 کاروان از شهرستان های مختلف خراسان شمالی به زیارت امام هشتم شیعیان نائل شدند.

کد خبر 2277403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha