۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۳۸

قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی/

مراسم بدرقه کاروان پیاده زائران عراقی حرم رضوی در بجنورد برگزار شد

مراسم بدرقه کاروان پیاده زائران عراقی حرم رضوی در بجنورد برگزار شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: مراسم بدرقه کاروان پیاده زائران عراقی حرم مطهر رضوی در محل حرم امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح شنبه مراسم بدرقه کارون پیاده زائران عراقی حرم مطهر رضوی با حضور شماری از مسئولان خراسان شمالی و خدام امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) در محل این امامزاده برگزار شد.

کاروان 53 نفره زائران پیاده حرم مطهر رضوی از کشور عراق غروب چهارشنبه در مسیر حرکت به سمت بارگاه ملکوتی شمس الشموس؛ پس از 35 روز پیاده روی وارد خراسان شمالی شدند و روز گذشته میهمان مردم اسفراین شدند.

اعضای این کاروان غروب پنج شنبه به صورت پیاده وارد بجنورد شدند و پس از آن به منظور برگزاری نشستی با امام جمعه اسفراین و دیدار با مردم این شهرستان؛ به صورت سواره راهی اسفراین شدند و ظهر جمعه در نماز جمعه مرکز این شهرستان حضور داشتند.

کاروان زائران پیاده عراقی تا اواخر هفته جاری به بارگاه ملکوتی امام هشتم می رسند.

حرکت این کاروان پیاده 53 نفره که اعضای آن از اهالی شهرهای کربلا، نجف و بغداد در عراق هستند؛ نخستین روز امسال به قصد زیارت مرقد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از کربلا آغاز شده است و آنها تاکنون بیش از دو هزار و 600 کیلومتر را با پای پیاده طی کرده اند.

غالب اعضای کاروان پیاده زائران عراقی افراد مسن هستند به طوری که جوان ترین فرد کاروان 24 سال و مسن ترین آنها 78 سال سن دارد.

تحکیم حب اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، تقویت وحدت بین شیعیان ایران و عراق و ترویج فضیلت های ائمه معصومین(ع) از جمله اهداف سفر پیاده این زائران عنوان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مسیر تردد زائران حرم مطهر رضوی قرار دارد و پارسال در ایام شهادت امام رضا(ع)، تنها از این استان حدود هشت هزار زائر پیاده در قالب 60 کاروان از شهرستان های مختلف به زیارت امام هشتم شیعیان نائل شدند.

 

کد خبر 2278236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha