۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۱۳

حکیمی:

کنترل آفت مگس زیتون در رودبار نیازمند مدیریت جهادی است

کنترل آفت مگس زیتون در رودبار نیازمند مدیریت جهادی است

رودبار – خبرگزاری مهر: نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: کنترل و مهار آفت مگس زیتوندر این شهرستان نیازمند مدیریت و همت جهادی است.

 عطا الله حکیمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سال گذشته آفت مگس زیتون به دو هزار هکتار از باغات زیتون خسارت زد، برای رفع این چالش مسئولان باید یک حرکت جهادی در این عرصه داشته باشند.

 وی تاکید کرد: در صورت عدم مهار آفت مگس زیتون در سال جاری خسارت بیش از 80 درصد در انتظار کشاورزان خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنگ خطر آفت مگس زیتون به صدا در آمده است، گفت: اقتصاد مردم این شهرستان تک محصولی و وابسته به زیتون است.

وی در ادامه به مقوله اشتغال اشاره کرد و افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار در رودبار  باید سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در منطقه ترغیب کرد.

حکیمی اظهارداشت: اشتغال جوانان و رفع معضل بیکاری رودبار مهمترین مطالبه مردم این شهرستان از دولت است.

وی اذعان داشت:  ایجاد اشتغال پایدار در رودبار باعث جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهرها و استان های همجوار برای پیدا کردن شغل می‌شود و تبعات ناشی از این مهاجرت‌ ها نیز از میان خواهد رفت.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ايجاد اشتغال پايدار و مستمر مانع از مهاجرت جوانان اين شهرستان به ديگر شهرهاي كشور مي ‌شود.

وی بیان داشت: هم ‌اكنون شهرستان رودبار از معضل بيكاري رنج مي ‌برد و مشكلاتي براي مردم و جوانان منطقه فراهم كرده است.

حکیمی با اشاره به اينكه لزوم توجه به اشتغال جوانان از ضروريات است، افزود: سرمایه گذاری در عرصه کشاورزی، گردشگری، صنعتی، معدنی و ايجاد اشتغال پايدار و مستقيم چهره شهرستان را تغيير خواهد داد.

کد خبر 2278203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha