۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۰۰

پورحیدر:

سامانه اظهار کالا از راه دور بسیاری از مشکلات گمرک بوشهر را رفع کرد

سامانه اظهار کالا از راه دور بسیاری از مشکلات گمرک بوشهر را رفع کرد

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: سامانه اظهار کالا از راه دور بسیاری از مشکلات گمرک بوشهر را رفع کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد پورحیدر بعدازظهر شنبه در جمع بازرگان و تجار بوشهری اظهار داشت: استان بوشهر دارای 11 بندر تجاری فعال است که بیش از 21 میلیون تن کالا طی سال گذشته از طریق گمرکات استان بوشهر صادر شد.

وی ارزش این میزان صادرات را 15 میلیارد و 800 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: توسعه گمرکات استان بوشهر را به عنوان از اهداف بسیار مهم در دستور کار داریم و تلاش داریم تا سیستم‌های نوین و به روز را در این گمرکات مستقر کنیم.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر با اشاره به اینکه گمرک استان بوشهر به سامانه اظهار کالا از راه دور مجهز شده است، تصریح کرد: پیش از این تنها گمرک تهران و بندر شهید رجایی به این سامانه مجهز بود که این سامانه در بوشهر نیز مستقر شده است و بیانگر اعتماد گمرک به بوشهر است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش مشکلات استفاده از این سامانه، تصریح کرد: در روزهای ابتدایی که هر سامانه راه‌اندازی می‌شود مشکلاتی وجود دارد و ما نیز تلاش کرده‌این مشکلات را حل کنیم که بیش از 80 درصد مشکلات حل شده است و دیگر مشکلات نیز تا یکماه اینده برطرف خواهد شد.

پورحیدر با اشاره به اینکه حدود 98 درصد اظهارنامه ها تا بهمن سال گذشته در مسیر قرمز قرار داشت، افزود: قرار گرفتن در محدوده قرمز به معنای این است که کالا هم باید توسط اصناف مورد تائید قرار یگیرد و هم باید پلمپ کانتینر نیز باز شده و کالای موجود در آن از نزدیک بازرسی شود.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه هم اکنون تنها 62 درصد اظهارنامه‌ها در محدوده قرمز قرار گرفته است و 17 درصد در محدوده سبز است و دیگر موارد نیز در محدوده زرد هستند.

کد خبر 2278815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha