۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۰۵

سالاری عنوان کرد:

بهبود وضعیت پهنای باند اینترنت در استان بوشهر/ لزوم برون‌سپاری خدمات گمرکی

بهبود وضعیت پهنای باند اینترنت در استان بوشهر/ لزوم برون‌سپاری خدمات گمرکی

بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: به منظور بهبود حضور سرمایه‌گذاران در استان بوشهر تلاش‌های بسیار زیادی برای بهبود وضعیت پهنای باند اینترنت در استان بوشهر صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری صبح جمعه در نشست مشترک دولت و شورای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان بوشهر بر لزوم تلاش برای حضور آسان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: باید موانع پیش روی بخش خصوصی را برداریم.

وی بر لزوم ایجاد یک سیستم اطلاعاتی زمینه اطلاع‌رسانی توسط اتاق بازرگانی برای ارائه خدمات بیشتر به ذینفعان تاکید کرد و افزود: ادارات گمرک، بنادر و دریانوری نیز با دو شیفت کردن خدمات و همچنین فعالیت در روزهای پنجشنبه خدمات بیشتری را برای فعالان داشته باشند.

لزوم برداشتن فعالیت‌های زمان بر برای حضور سرمایه‌گذاران

استاندار بوشهر خواستار کاهش بروکراسی و برداشتن فعالیت‌های زمان بر برای حضور سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی شد و تصریح کرد: برای اینکه شاهد توسعه و رونق اقتصادی در ابعاد مختلف باشیم، باید روند سرمایه‌گذاری را تسهیل ببخشیم.

وی به نقش بسیار مهم گمرک در تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران اشاره کرد و ادامه داد: برون‌سپاری خدمات گمرکی نقش بسیار مهمی در بهبود شرایط دارد ولی امکان برون‌سپاری برخی خدمات گمرکی وجود ندارد.

سالاری اضافه کرد: تعدادی از بازگانان کشور ترکیه به ایران سفر خواهند کرد و لازم است که همکاری‌های لازم با این بازرگانان صورت بگیرد تا زمینه سرمایه‌گذاری در این بخش صورت بگیرد.

افزایش پهنای باند اینترنت استان بوشهر در دو مرحله

وی افزود: برخی مشکلات اینترنت نیز باعث شده تا مشکلاتی برای سرمایه‌گذاران ایجاد شود که تلاش‌های بسیار زیادی برای بهبود سرعت اینترنت صورت گرفته و افزایش پهنای باند در دو مرحله با ظرفیت 20 درصدی و 30 درصدی انجام شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه افزایش تعرفه برنج به منظور حمایت از کشاورزان داخلی تولید کننده برنج صورت گرفته است، گفت: شاهد بهبود فضای استان برای حضور سرمایه‌گذاران در استان هستیم.

کد خبر 2277864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha