۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۲۹

امیررضا خادم مطرح کرد:

وزارت ورزش مدیرعامل پرسپولیس را پیشنهاد می‌دهد/ پروین علاقه‌ای به ماندن نداشت

وزارت ورزش مدیرعامل پرسپولیس را پیشنهاد می‌دهد/ پروین علاقه‌ای به ماندن نداشت

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در امور واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: برخلاف گذشته اعلام می‌کنیم که وزارت ورزش گزینه‌هایی برای مدیرعاملی پرسپولیس دارد که آنها را به هیات مدیره پیشنهاد می‌کنیم اما در نهایت این اعضای هیات مدیره هستند که یکی را از داخل خودشان و یا از بیرون به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیررضا خادم پس از نشست اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با اشاره به روندی که طی این مدت برای واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال طی شد و مشکلاتی که در این زمینه گریبان گیر خیلی از مسئولان ورزش شد، اظهار داشت: به رغم تمام تلاش ها انجام این کار با تنش های خاص خودش روبرو بود، باید تشکر کنم از وزیر ورزش که طی این مدت تمام همراهی را از من داشت.

وی تصریح کرد: من فکر می کنم اگر فردی غیر از گودرزی، وزیر ورزش بود با همه این سر و صداهایی که به پا شد حتما جلوی کار را می گرفت، اما همه نوع حمایتی انجام شد و اینگونه اتفاقی که طی 30 سال گذشته نیفتاد، یعنی تامین هزینه های این دو باشگاه از جهت منابع مالی، امروز توسط بخش خصوصی حل کردیم.

خادم با اشاره به روندکاری مدیران سرخابی تا پیش از این و اینکه در مواقع لزوم پاسخگو نبودند و در مواقع هجمه زیاد با استعفای خود و حاشیه سازی سعی در به فراموش سپردن واقعیت ها می کردند، تصریح کرد: با این شرایط احساس مردم این بود که شاید دولت تمایلی به ساماندهی پرسپولیس و استقلال ندارد در حالی که ما در سال 92 بنا به تصویب مجلس مجاز و برای سال 93 مکلف به واگذاری دو باشگاه شدیم.

معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: شب عید تا نزدیک تحویل سال سعی زیادی کردیم تا حداقل هیات مدیره پرسپولیس را مشخص کنیم، اما به نتیجه نرسیدیم بعد از تعطیلات نوروز خیلی سریع کارمان را شروع کردیم و امروز نفرات انتخابی را معرفی کردیم.

امیررضا خادم با اشاره به نهایی شدن قرارداد با یک حامی مالی برای باشگاه پرسپولیس از اشاره به نام آن خودداری کرد و گفت: برای اعلام قرارداد منعقد شده در این زمینه مشکلی ندارم، اما موضوع طلبکاران هستند که اگر رقم قرارداد را متوجه شوند، دوباره از در و دیوار پیدا می شوند، اما با صراحت بگویم بر اساس قرارداد منعقد شده پرسپولیس هیچ مشکلی نخواهد داشت و امیدوارم استقلال هم از این گردونه عقب نماند.

وی با اشاره به اعضای منتخب هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: بر خلاف همیشه در این ترکیب چهره سیاسی حضور ندارد برای انتخاب این ترکیب به سه مساله توجه کردیم اول انتخاب فردی از اهالی پرسپولیس با مدنظر قرار دادن بحثهای فنی، دوم بهره بردن از چهره اقتصادی که بتوانیم از توانمندیهای اقتصادی او استفاده کنیم و سوم اینکه با در نظر گرفتن مشکلات حقوقی فعلی و معضلات موجود و شرایطی که برای واگذاری فراهم شود از یک فرد حقوقی هم استفاده کردیم.

خادم با اشاره به اینکه امیدوارم با حضور اعضای جدید هیات مدیره در مورد خیلی از مشکلات فعلی پرسپولیس و به طور مثال قراردادهای نامشخص و بعضا غیر قانونی که با آن مواجه بوده ایم تعیین تکلیف شده و به نتیجه برسیم.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری سرخآبی ها صحبتهای خود را اینگونه داد و گفت: اگر قرار بر فروش پرسپولیس تا پایان سال باشد امیدوارم این کار به گونه ای انجام شود که بتوانیم باشگاه را بدون بدهی و منسجم تحویل خریدار بدهیم و اگر به هر دلیلی این اتفاق نیافتد بر اساس توافق بین حامی مالی، وزارت ورزش و جوانان و هیات مدیره بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قرارداد منعقد شده با حامی مالی گذشته، آینده و فصل آتی پرسپولیس تضمین به لحاظ مالی تامین خواهد شد گفت: یک اسب زین کرده در اختیار هیات مدیره گذاشته می‌شود و آنها بتواند از این پس پاسخگو باشد.

معاون حقوقی مجلس و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان با یادآوری اینکه فردا اولین نشست هیات مدیره پرسپولیس برگزار شده و طی آن مدیرعامل انتخاب می شود خاطر نشان کرد: اعضای منتخب حرف شنوی صددرصد از وزارت ورزش ندارند. مدیرعامل باشگاه توسط هیات مدیره انتخاب می شود و مجموعه این ترکیب برای انتخاب کادر فنی، چگونگی هزینه ها و... تصمیم می گیرند.

خادم بر تاکید بر اینکه از روز سه شنبه هیات مدیره پرسپولیس به طور رسمی کار خود را آغاز می کند ابراز امیدواری کرد که از این پس همه دعواها در این باشگاه مربوط به نتایج و برد و باخت‌ها باشد.

به گزارش مهر، امیررضا خادم در ادامه نشست امروز که در محل وزارت ورزش و جوانان و برای معرفی اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس برگزار شد، پاسخگوی پرسش خبرنگاران بود.

وی در آغاز این بخش از نشست خود و در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه "آیا وزارت ورزش گزینه‌ای برای مدیریت پرسپولیس دارد؟ و آیا امکان دارد مدیرعامل این باشگاه از میان اعضای معرفی شده انتخاب شوند"؟، گفت: نمی توانم به این مطلب خیلی دقیق پاسخ دهم. در گذشته گفته می شد هیچ دخالتی از طرف وزارت ورزش در این زمینه انجام نمی شود، اما در عمل خلاف آن را می دیدیم. امروز من اعلام می کنم وزارت ورزش گزینه هایی برای مدیریت پرسپولیس دارد که آنها را در نشست فردا پیشنهاد می دهد، اما انتخاب نهایی با خود اعضا است ممکن است مدیرعامل از بین اعضای هیات مدیره انتخاب شود یا بیرون از آن.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در مورد نام بردن از علیرضا رحیمی به عنوان یکی از گزینه های مدیرعاملی پرسپولیس اظها رداشت: رحیمی جزء گزینه هاست، اما تنها گزینه نیست. در کل گزینه هایی از داخل و خارج از هیات مدیره پرسپولیس داریم.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به غیبت علی پروین در میان اعضای هیات مدیره پرسپولیس خاطر نشان کرد: دوست داشتم او در هیات مدیره باشد. خیلی هم این موضوع را پیگیری کرده ام و طی چند جلسه با پروین صحبت کردم، اما به نظرم آمد که او علاقه ای به این حضور ندارد. به هر حال باید چارچوب هایی رعایت می شد، اما اتفاقات نامناسبی افتاد طی این مدت متوجه شدم بزرگان فوتبال بیش از آنکه من فکر می کردم، احساسی هستند و بر اساس احساسات تصمیم می گیرند. همین مسائل است که باعث می‌شود افرادی که خارج از ورزش به این عرصه ورود می کنند، سوءاستفاده کنند.

خادم با بیان اینکه طی این مدت و برای خرید پرسپولیس با وجود بهم ریختگی های زیادی که در این باشگاه وجود داشت، افراد زیادی اعلام آمادگی کردند، یادآور شد: انتظار ما این است که هیات مدیره از اسپانسر منتخب حمایت جدی داشته باشد و بین آنها تعامل دو سویه برقرار شود تا دیگران ورود نکنند.

وی به یک موضوع در رابطه با انتخاب مدیرعامل پرسپولیس اشاره کرد و گفت: فرد یا افراد مورد نظر باید تضامین کاملی بدهند تا هر وقت نتوانستند از پس تعهداتشان برآیند، از آن تضامین استفاده کنیم. امیدوارم در استقلال هم همین شرایط فراهم شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان با اشاره به آنچه در بودجه سال 92 مبنی بر پرداخت 10 میلیارد از طرف دولت به سرخابی ها آمده بود، تاکید کرد: بر اساس این مصوبه گفته شده بود پرسپولیس 10 میلیارد و 600 میلیون به حساب خزانه دولت واریز کند و استقلال هم 9 میلیارد و 997 میلیون درآمد داشته باشد و این مبالغ از طرف دولت به آنها برگردانده شود چون به هر حال پرسپولیس و استقلال باید درآمدزایی داشته باشند، اما دوستان بخش اول موضوع را نادیده گرفتند و فقط به بخش دوم توجه داشتند.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه به اسپانسر ارتباطی ندارد که هیات مدیره پول دریافتی را چگونه هزینه می کند، خاطر نشان کرد: اعضای هیات مدیره در مورد پول دریافتی از حامی مالی می توانند برای صاف کردن بدهی ها، هزینه های جاری، سرمایه گذاری و... استفاده کنند.

خادم به پیشینه اعضای هیات مدیره نیز اشاره ای کرد و گفت: آقای مونسان به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد کیش می تواند حامی خوبی برای ما باشد، آقای خواجه وند وکیل و عضو حقوقی مجموعه است، آقای کاظم پور و سیاسی به پیشینه اقتصادی شهرت دارند،  آقای سلیمی شهردار منطقه 21 و یک فوتبالیست هستند.

امیررضا خادم در پایان در مورد تهدیدی که از سوی AFC برای کسر امتیاز و سقوط به دسته اول پرسپولیس شده و اینکه آیا اعضای هیات مدیره جدید در این زمینه توجیه هستند، گفت: رسیدگی به این موضوع به مدیرعامل برمی گردد، در مجموع این ترکیب هیات مدیره است که باید کارها را پیش ببرد.

کد خبر 2279614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha