۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۵۳

رقم‌های میلیاردی جای دیگری است؛

وزارت ورزش قرارداد پیمانکارها را منتشر کند/ شفاف‌سازی درهمه ورزش خوب است!

وزارت ورزش قرارداد پیمانکارها را منتشر کند/ شفاف‌سازی درهمه ورزش خوب است!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: در حالی که وزارت ورزش و جوانان طی ماه‌های گذشته تمرکز خود را بر روی شفاف‌سازی مالی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گذاشته است، انتظار می‌رود این شفاف‌سازی در همه رشته‌های ورزشی و همچنین پیمانکاران ساخت و تکمیل ورزشگاه‌های کشور که زیر مجموعه وزارت ورزش هستند هم انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، از چندی پیش که وزارت ورزش و جوانان با دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وارد چالش شد و قراردادهای اعضای این دو تیم را در رسانه‌ها منتشر کرد، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. برخی اهالی فوتبال و ورزش مخالف این کار بودند اما برخی در حمایت از این اقدام بیانیه دادند.

تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله اولین کسانی بودند که با صدور بیانیه ای که البته هیچ اسامی در آن قید نشده بود از اقدام وزارت ورزش تقدیر کردند. پس از آن برخی از اساتید دانشگاه تربیت بدنی که به نوعی همکار وزیر ورزش بودند هم از این اقدام تقدیر کردند.

اما بسیاری از علاقمندان به ورزش اعتقاد دارند که اگر قرار است شفاف سازی در ورزش صورت بگیرد نباید تنها معطوف به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باشد. این شاید به نوعی رد گم کردن از مبالغ میلیاردی دیگری است که در ورزش هزینه می شود و کمتر کسی سراغ آنها می رود.

یکی از اتفاقاتی که در سالهای گذشته و اخیر برای ورزش کشور رخ داده و البته لطمات جبران ناپذیری را به ورزش زده است، پیمانکارانی است که مسئولیت ساخت و تکمیل پروژه‌های ورزشی را برعهده داشته اند و قراردادهای میلیاردی هم با مسئولان ورزش امضا کرده اند اما نه تنها پروژه ها به سرانجام نرسیده است بلکه هیچگاه مسائل مالی در این حوزه هم شفاف نشده است.

حال که وزارت ورزش اقدام به شفاف سازی در حوزه فوتبال کرده، بهتر است وارد حوزه های دیگر هم شود تا در بحث ورود به مسائل استقلال و پرسپولیس مسائل دیگری مطرح نبوده است. قراردادهای زیادی در زیر مجموعه های تحت مدیریت وزارت ورزش و جوانان بسته می شود که رقم هایش بسیار بالاتر از رقم دریافتی کل بازیکنان فوتبال است. اگر قرار به شفاف سازی است باید در همه این حوزه ها هم شفاف سازی صورت بگیرد.

کد خبر 2284068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha