۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۲۹

اخبار نمایشگاه کتاب/

حضور 6 میهمان ویژه خارجی در سالن ترجمه/ منشور اخلاقی کارکنان نمایشگاه کتاب منتشر شد

حضور 6 میهمان ویژه خارجی در سالن ترجمه/ منشور اخلاقی کارکنان نمایشگاه کتاب منتشر شد

انتشار منشور اخلاقی کارکنان نمایشگاه کتاب تهران در کنار حضور 6 میهمان خارجی در سالن ترجمه این نمایشگاه، از اخبار امروز مربوط به برپایی این رویداد فرهنگی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان عباسلو مسئول سالن ترجمه بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب گفت: با هماهنگی‌های انجام شده از سوی خانه کتاب 6 اندیشمند و نویسنده خارجی در سالن ترجمه حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: این میهمانان از کشورهای ایتالیا، هند، اسپانیا و سوریه در بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کنند.

عباسلو درباره آثار آماده شده برای عرضه در این سالن گفت: تاکنون حدود 5 هزار اثر برای حضور در سالن ترجمه آماده شده‌اند و کار چینش این آثار در سالن ترجمه را آغاز کرده‌ایم.

مسئول سالن ترجمه نمایشگاه درباره موضوعات این آثار گفت: این آثار در موضوعات مختلفی چون ادبیات، دین، فلسفه، هنر و... است که به زبان‌های مختلف جهان شامل بلژیکی، ژاپنی، آلبانیایی، اردو، انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالی، چینی و... هستند و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

حضور 450 ناشر در بخش لاتین و 150 ناشر در بخش عربی نمایشگاه

450 ناشر در بخش لاتین و 150 ناشر در بخش عربی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب‌های خود را عرضه می‌کنند.

علیرضا ربانی مدیرعامل انجمن ناشران بین‌الملل ایرانیان و سخنگوی بخش بین‌الملل نمایشگاه گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب، 450 ناشر در بخش لاتین و 150 ناشر در بخش عربی از سراسر دنیا حضور دارند. در بخش لاتین، کتاب‌های ناشران از سوی 54 نمایندگی و در 3 سالن و در بخش عربی آثار در قالب 96 نمایندگی و در 3 سالن عرضه می‌شود.

ربانی فضای اختصاص‌یافته به 2 بخش لاتین و عربی را 7 هزار متر مربع دانست که به صورت تقریبا برابر در بین 2 بخش تقسیم شده است. وی هم‌چنین از حضور مهمانان ویژه و ناشرانی از سوئیس، فرانکفورت و سایر کشورهای دنیا، در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

احتمال افزایش تعداد غرفه‌های ناشران عمومی

دبیر اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران از احتمال افزایش تعداد غرفه‌ها در بخش ناشران عمومی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

محمود آموزگار با بیان این که 1099 غرفه در بخش ناشران عمومی این رویداد، برپاخواهد شد، گفت: تاکنون 1426 ناشر در بخش ناشران عمومی اعلام حضور کرده‌اند که از این میان، 210 ناشر همراه هستند و 117 ناشر، نمایندگی خود را به دیگر ناشران واگذار کرده‌اند.

وی افزود: پیش‌بینی شده با توجه به حجم تقاضای ناشرانی که از ثبت‌نام جا مانده‌اند، این آمار هم‌چنان افزایش پیدا کند و از این رو بنا داریم بخشی از نیم‌طبقه دوم شبستان را به این گروه، اختصاص دهیم.

بنابر این خبر، پیش از این اعلام شد 1296 ناشر از میان ناشران ثبت‌نام کننده تا تاریخ 31 فروردین برای حضور در نمایشگاه و دریافت غرفه، اعلام آمادگی کرده بودند که این آمار با افزایش به 1426 ناشر رسیده است.

انتشار منشور اخلاقی کارکنان بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران

خبر دیگر این‌که منشور اخلاقی کارکنان بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی معاونت فرهنگی و اجرایی نمایشگاه منتشر شد.

در مفاد این منشور اخلاقی به موضوعاتی همچون اخلاق، رعایت موازین شرعی، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی کارکنان بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید شده است. در متن این منشور اخلاقی آماده است:

ـ ما برپا کنندگان و کارکنان بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور شاداب مردم فکور و فرهنگ دوست ایران اسلامی را در این نمایشگاه، گرامی می‌داریم و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با رعایت اصول زیر میزبان شایسته‌ای برای بازدیدکنندگان شریف و مهمانان عزیز باشیم.

- خداوند متعال را در همه حال ناظر بر گفتار و کردار خود می‌دانیم و با عزم ملی و روحیه جهادی با جدیت و خستگی ناپذیری کار را برای خدا و به منظور رونق اقتصاد و فرهنگ و بهبود نشر کشور انجام می‌دهیم تا بر عزت، عظمت و موفقیت این مجموعه انسانی که حاصل تلاش و کار صادقانه است، بیفزاییم.

- با اهتمام به ایجاد محیطی صمیمی و شاداب و با تقویت روحیه کار جمعی و گسترش ارزش‌های اسلامی و انسانی می‌کوشیم تا در کارمان اخلاص، در اندیشه‌مان خیرخواهی، در گفتارمان صداقت، در رفتارمان محبت و حیا باشد.

- به مثابه یک عضو فعال در پیکره‌ای واحد و منسجم، رعایت اخلاق اسلامی از جمله نظم و انضباط، قدردانی، خوشرویی، مسئولیت پذیری، وجدان کاری و وقت‌شناسی را سر لوحه کار خود قرار می‌دهیم.

- رعایت موازین شرعی به خصوص عفاف و حجاب اسلامی و کلیه قوانین و مقررات نمایشگاه را در همه حال مد نظر قرار می‌دهیم تا با ایجاد فضای فرهنگی سالم شرایط مناسبی برای تعامل و ارتباط اصحاب قلم مهیا سازیم.

- با ارج نهادن به عزت انسانی، شرافت بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یک اصل دانسته و در جهت تکریم مراجعه کنندگان مشارکتی فعال خواهیم داشت. رعایت ادب را در روابط خود با همکاران، بازدیدکنندگان، دست اندرکاران و مسوولان نمایشگاه همواره مد نظر داریم و می‌کوشیم که مبادا لحظه‌ای از این اصل عدول نماییم.

- از امکانات، تجهیزات و سرمایه‌های نظام اداری حفاظت می‌کنیم و با ترویج فرهنگ صرفه جویی از هر گونه اسراف در اموال پرهیز کرده و در حفظ و استفاده صحیح از منابع مالی، کوشا هستیم.

- پاسخگویی متواضعانه و تلاش مسوولانه در ارائه خدمات شایسته و پذیرش انتقادهای احتمالی را از جمله مسئولیت‌های حرفه‌ای مسوولان، دست‌اندرکاران و برپا کنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌دانیم.

بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 2280026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha