۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۵۷

جعفری:

دولت در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها جسارت منطقی داشته باشد

دولت در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها جسارت منطقی داشته باشد

بجنورد - خبرگزاری مهر: نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی از دولت تدبیر و امید خواست تا در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها جسارت منطقی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جعفری صبح دوشنبه در نشست خبری با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: هدفمندی درست یارانه‌ها راه اجباری کشور است نه راه اختیاری.

به گفته وی با هدفمندی درست یارانه‌ها می‌توانیم به سالم سازی اقتصاد، کاهش فساد اقتصادی، خصوصی سازی واقعی و رونق پایدار اقتصاد برسیم و برای رسیدن به این اهداف، کشور ما راهی جز هدفمندی درست یارانه ها ندارد.

جعفری با اشاره به ثبت نام مجدد از متقاضیان دریافت یارانه و انصراف تعدادی نه چندان چشمگیر از دریافت یارانه، عنوان کرد: نگاه منطقی در مورد پرداخت یارانه های نقدی این است که افرادی که درآمد مناسبی دارند نباید یارانه بگیرند و شناسایی این افراد نیز برای دولت کار چندان مشکلی نیست.

وی اضافه کرد: مثلا فردی که ماهیانه بیش از دو میلیون تومان درآمد دارد آن چنان نیازی به دریافت یارانه 45 هزار تومانی ندارد و نباید این یارانه به او تعلق گیرد.

جعفری تصریح کرد: دولت باید برای قطع یارانه افراد توانمند جسارت منطقی داشته باشد چرا که اعتبار پرداخت یارانه ها در واقع بیت المال است و بودجه بیت المال بر اساس شرع و عقل باید تنها در دو راه کمک به نیازمندان واقعی و یا امور مهم جامعه مصرف شود که در مورد هدفمندی یارانه ها، دریافت این سهم از سوی متمکنین جزء هیچ کدام از این دو مورد نیست.

متمکنان حذف شوند و یارانه دریافتی نیازمندان افزایش یابد

به گفته وی دولت باید در راستای توسعه عدالت در جامعه متمکنان را از دریافت یارانه حذف کند و حتی می تواند در این زمینه میزان یارانه دریافتی نیازمندان واقعی را افزایش دهد.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما متاسفانه در زمینه حذف افراد با درآمد بالا از دریافت یارانه، هم دولت و هم مجلس نمی خواهند به عنوان طرف بد ماجرا شناخته شوند چرا که هر دو طرف مصلحت سنجی می کنند که مبادا رأی آنها در انتخابات بعدی کم شود.

جعفری اضافه کرد: هر دو نگاه دولت و مجلس در این زمینه نادرست است چرا که ما باید مصلحت مردم را بر همه موارد ارجح بدانیم و در راستای توسعه عدالت گام برداریم.

سوال و استیضاح وزرا؛ گام آخر نمایندگان مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دولت عنوان کرد: بر اساس رهنمون مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی از همه دولت ها حمایت می کند اما نمایندگان مجلس هر وقت احساس کردند که باید به عملکرد وزرا و دولت تذکر دهند؛ از انجام این کار دریغ نمی کنند که این اقدام هم در دولت قبل انجام می شد و هم در این دولت.

جعفری افزود: تمام تلاش در مجلس شورای اسلامی این است که موارد و مشکلات با مذاکره و گفتگوی نمایندگان با وزرا برطرف شود و در واقع سوال و استیضاح آخرین گام برای رفع کاستی ها است.

این نماینده مجلس عنوان کرد که در زمینه سوال و استیضاح وزرا خود وی هیچ گاه پیش گام نمی‌شود مگر در مواردی که حجت شرعی بر وی تمام شده باشد.

کد خبر 2280151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha