۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۱۸

بودجه حوزه جوانان بسیار کم است

بودجه حوزه جوانان بسیار کم است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بودجه حوزه جوانان بسیار کم است، گفت: نگاه ما در مجلس این است که باید با دید بهتر و جامع تری به بودجه جوانان نگاه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جعفری گفت: رقم بودجه تعیین شده در بخش ورزش و جوانان با توجه به مسئولیتهای فرهنگی، تربیتی و اجتماعی این حوزه بسیار کم است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اعتماد و مسئولیت سپاری به جوانان اظهار داشت: باید به جوانان اعتماد کنیم و مسئولیت های بیشتری را به جوانان واگذار کنیم و نگاه ویژه ای به جوانان داشته باشیم. متاسفانه در جامعه کنونی شاهد غفلتهای زیادی در مورد جوانان هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تاکید کرد: در حوزه جوانان مشکلاتی از قبیل اشتغال، ازدواج و مسکن وجود دارد. باید به جوانان اعتماد کرد و کارها را به جوانان سپرد تا خودشان بتوانند راه را نشان دهند. مسئولین باید بدانند که می توانند در هر زمینه ای به جوانان اعتماد کنند.

وی یکی از راهکارهای توانمندسازی جوانان برای مسئولیت پذیری و افزایش رشد فردی و اجتماعی را آموزش مناسب و کارسپاری به نسل جوان دانست و گفت: ما باید در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و علمی به جوانان بها دهیم تا مباحث هویتی و شخصیتی جوانان مستحکم تر شود. وقتی جوانان از ابتدا خودشان در امور مختلف فعالیت کنند، از پس مشکلات بر می آیند. البته بزرگترها باید به عنوان استاد راهنما به جوانان آموزش دهند و در کنارشان باشند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در مشارکتهای اجتماعی و سیاسی مثل بسیج سازندگی از جوانان طرحهای خوب و زیادی دیدم. جوانان ما می توانند با آموزش مناسب از دوران مدرسه تا دانشگاه، مدیریت و سیاست ورزی را فرا گیرند و در آینده با مهارتهایی که از نوجوانی کسب کرده اند به موفقیت دست یابند.

کد خبر 2221102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha