۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۱۵

به منظور بررسی مشکلات آموزشی استان/

کمیسیون آموزش مجلس به خراسان شمالی سفر می کند

 کمیسیون آموزش مجلس به خراسان شمالی سفر می کند

بجنورد- خبرگزاری مهر: نماینده بجنورد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از سفر اعضای این کمیسیون و وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی به منظور بررسی مشکلات و مسائل آموزشی این استان خبر داد.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اواخر آبان ماه جاری با هدف بررسی مسائل و مشکلات آموزشی خراسان شمالی به این استان سفر می کنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که در این سفر کمیسیون آموزش مجلس از وزیر آموزش و پرورش و سرپرست وزارت علوم نیز دعوت کرده، افزود: در سفر اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس به همراه وزیر آموزش و پرورش و سرپرست وزارت علوم به خراسان شمالی نشست‌هایی با روسای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش انجام شده و مشکلات و کاستی های این بخش ها بررسی خواهد شد.

جعفری با اشاره به مشکلات موجود در بخش آموزش و پرورش و دانشگاه های خراسان شمالی، تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش مدارس تخریبی و در حوزه آموزش عالی نیز پایین بودن سرانه دانشجویی در استان از مهم ترین مسائلی هستند که باید در این حوزه بررسی و رفع شوند.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که سفر اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس به همراه وزیر آموزش و پرورش و سرپرست وزارت علوم به خراسان شمالی و تصمیمات اتخاذ شده در این سفر زمینه رفع مشکلات آموزشی این استان را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری افزون بر ۴۰ هزار دانشجوی دختر و پسر در ۳۷ مرکز آموزش عالی و حدود ۱۶۸ هزار دانش آموز نیز در دو هزار مدرسه استان خراسان شمالی مشغول تحصیل هستند.

کد خبر 2412445

برچسب‌ها