۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۳

در هفته معلم:

فرهنگیان از تسهیلات سینماهای رشت به صورت نیم بها بهره مند می شوند

فرهنگیان از تسهیلات سینماهای رشت به صورت نیم بها بهره مند می شوند

رشت - خبرگزاری مهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت گفت: به مناسبت هفته معلم تمامی فرهنگیان می توانند از تسهیلات سینماهای این شهرستان به صورت نیم بها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی ظهر سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: با هدف گرامیداشت هفته مقام و منزلت معلم، سینماهای رشت در طول این هفته  پذیرای معلمان و خانواده های آنان هستند.

وی ضمن تشکر از سینماهای شهرستان رشت به دلیل همکاری های خوب و موثر در برگزاری چنین ویژه برنامه هایی، سطح فیلم های روی پرده سینماهای رشت را مثبت ارزیابی کرد و  اظهارداشت: برترین فیلم های جشنواره فیلم فجر سال گذشته هم اکنون در این سینما در حال اکران است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت گفت: با این هدف این اداره در راستای فرهنگ سازی، ارائه خدمات بهتر به فرهنگیان و ایجاد انگیزه در میان این قشر دلسوز و تاثیر گذار جامعه، فیلم ها را به صورت نیم بها اکران خواهد کرد.

وی افزود: هیچ گونه محدودیتی نسبت به پذیرش فرهنگیان در سینماها نیست و تنها به همراه داشتن کارت شناسایی از سوی فرهنگیان هنگام ورود به سینما الزامی است.

ثقتی اظهارداشت: در حال حاضر فیلم های سینمایی معراجی ها ( کارگردان مسعود ده نمکی ) در سینماهای سپیدرود ( سالن شماره 1) و 22 بهمن، فیلم چ ( کارگردان ابراهیم حاتمی کیا ) در سینما سپیدرود ( سالن شماره 2 ) و طبقه حساس ( کارگردان کمال تبریزی ) در سینما میرزاکوچک رشت در حال اکران هستند.

وی با بیان اینکه گرافیک زبان تصویری دنیا است، گفت: هنر گرافیک امروزه هنری است که از نظر تاثیر خود به عنوان یکی از رسانه های جمعی بسیار حائز اهمیت است.

 رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با بیان اینکه گرافیک بیان احساسات و عواطف درونی یک گرافیست است، افزود: هنر گرافیک چون تکثیر می شود و به دسترس طیف های مختلفی از مردم قرار می گیرد و متعلق به همه می شود، مثل نقاشی شخصی نیست.

وی اظهار داشت: گرافیک از آن نظر اهمیت دارد که زبانش زبان تصویر است و این زبان نقش مهمی در ذهن انسان دارد، چرا که زبان تصویر مرز نمی‌ شناسد.

ثقتی با اشاره به نقش هنرها در تاثیر گذاری بر عواطف و احساسات انسانی افزود:  طبق تعاریف آکادمیک هنر "مجموعه‌ای از آثار یا فرآیند های ساخت انسان است که برای اثرگذاری بر عواطف، احساسات و هوش انسانی و یا به منظور انتقال یک معنا یا مفهوم خلق می‌ شوند."

وی در ادامه افزود: گرافيك جوهره‌اي پويا دارد و تحولات، را سريع‌تر پشت سر مي‌گذارد اما هيچ‌كدام از ديگر هنرها چنين شتابي در تحول ندارند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت تصریح کرد: این هنر و به طور كل زبان تصوير بیشتر در انتقال پيام‌هاي بسيار كوتاه و ساده موفق‌ هستند.

ثقتی با بیان اینکه وظيفه‌ گرافيك به عنوان هنر، بالا بردن ميزان تاثير و عمق پيام به مخاطب است، افزود: در نتیجه گرافیستی موفق است که بتواند با قدرت جامعه شناسی و تجربه ای که در علم گرافیک بدست آورده است، مقصودش را پیش برد.

وی در ادامه بیان داشت: امروزه هنر گرافیک در زندگی روزمره برای خود جای ویژه‌ای باز کرده است و این مهم خود نشانگر اهمیت و فراگیری زیاد این هنر در بین تمامی اقشار جامعه است و حمایت از آن باعث رشد و اعتلای این هنر مردمی خواهد بود.

کد خبر 2280952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha