۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۳۳

لطفی:

چند گونه پرنده برای نخستین بار به سد دوش بناب کوچ کردند

چند گونه پرنده برای نخستین بار به سد دوش بناب کوچ کردند

بناب - خبرگزاری مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب از کوچ چند گونه پرنده به سد دوش این شهرستان برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صیاد لطفی ظهر روز شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سد دوش در شهرستان بناب دارای اکوسیستم خاصی برای پذیرش گونه‌های مختلف پرندگان است.

وی در همین راستا ابراز داشت: برای نخستین بار چندین گونه از پرندگان به علت آب و هوای مطلوب، این سد را برای تابستان گذرانی و تخم ریزی انتخاب کرده‌اند.

وی همچنین از کوچ حواصیل، مرغ ماهی‌خوار، خوتکا، سرطلایی و لک لک به این سد خبر داد و خاطرنشان کرد: شکار انواع پرندگان و موجودات در فصل تخم‌ریزی ممنوع است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب از مردم خواست برای افزایش جمعیت گونه‌های مختلف پرندگان در این سد، ضمن تماشای زیبایی‌های این سد با پرندگان مهاجر برخورد زیست محیطی مناسبی داشته باشند تا در سال‌های آتی شاهد حضور تعداد بیشتری از پرندگان مهاجر در این کمپ گردشگری باشیم.

سد خاکی دوش در شمال شرقی شهرستان بناب واقع و بر روی رودخانه«چوان چای» ساخته شده است و ساخت این سد خاکی ضمن ایجاد اشتغال، از کوچ روستانشینان جلوگیری کرده و علاوه بر آن، محل مناسبی برای گردش و تفریح گردشگران به وجود آورده است

 

کد خبر 2283821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha