۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۴۶

ملک‌زاده خبر داد:

برداشت 75 هزارتن گندم از 123 هزار هکتار اراضی استان بوشهر

برداشت 75 هزارتن گندم از 123 هزار هکتار اراضی استان بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر زارعت جهاد کشاورزی استان بوشهر از پیش بینی برداشت 75 هزارتن گندم از 123 هزار هکتار اراضی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهود ملک‌زاده ظهر شنبه در حاشیه بازدید از برداشت گندم از مزارع استان بوشهر اظهار داشت: برداشت گندم از مزارع استان بوشهر از 16 فروردین ماه اغاز شده است و تاکنون بیش از 75 درصد از گندم تولیدی در استان بوشهر برداشت شده است.

وی ادامه داد: در استان بوشهر بیش از 123 هزار هکار زیر کشت گندم قرار داشته است که 105 هزار هکتار را اراضی دیم و 18 هزار هکتار را اراضی کشت آبی تشکیل می‌دهند.

مدیر زارعت جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون بیش از 60 هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت شده است، افزود: پیش بینی می‌شود که در مجموع 75 هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت شود.

افزایش میزان برداشت گندم نسبت به سال گذشته

وی با اشاره به فعالیت 443 دستگاه کمباین برای برداشت گندم از مزارع استان بوشهر، تصریح کرد: سال گذشته در استان بوشهر 70 هزار تن گندم برداشت شد پیش‌بینی ما امسال این است که پنج هزار تن افزایش خواهیم داشت.

ملک‌زاده تصریح کرد: از مجموع 75 هزار تن گندم برداشتی، 54 هزار تن گندم مربوط به مزارع ابی خواهد بود و 21 هزار تن گندم نیز از مزارع دیم برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اجرای مدیریت مزرعه طرح خودکفایی گندم در هشت هزار و 993 هکتار از مزارع استان بوشهر و نظارت 30 کارشناس کشاورزی بر آن، افزود: بیش از 15هزار تن بذر گندم طی سال جاری در استان بوشهر تولید شده است.

کد خبر 2283841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha