۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۴۹

جشن شكرگزاري شروع برداشت گندم در آبدان برگزار شد

جشن شكرگزاري شروع برداشت گندم در آبدان برگزار شد

بندردیر - خبرگزاری مهر: جلسه شکر گزاری به مناسبت شروع برداشت گندم از مزارع بخش آبدان در مسجد جامع در جمع کشاورزان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام محمدحمیدی نژاد امام جمعه شهرآبدان صبح جمعه در جلسه شکر گزاری برداشت گندم از مزارع بخش آبدان با اشاره به روایات متعددی که درباره زکات آمده است، اظهار داشت: بدانید که دادن زکات هیچگاه باعث کم شدن مال نمی شود بلکه باعث می‌شود مال برکت بیشتری داشته باشد.

وی گفت: با استناد به روایات و فتاوای مراجع معظم تقلید زکات جزء حق الناس به شمار می رود و  کسانی که از دادن زکات خوداری می‌کنند مومن و مسلمان نیستند.

امام جمعه آبدان یادآورشد: اسلام نمی‌پذیرد که در میان جامعه و امتش کسانی یافت شوند که امکان تأمین روزی کافی، لباس، مسکن و پناهگاهی برای خود نداشته باشند.

پرداخت زکات باعث پاکی مال می‌شود

وی گفت: اگر فردی در جامعه اسلامی قادر تامین روزی خود نباشد بوسیله جامعه تأمین و تضمین می گردد و زکات برنامه اساسی این کفالت اجتماعی که از سوی اسلام مقرر شده است.

حمیدی بیان داشت: پرداخت زکات، باعث پاکی مال نیز می شود چون وقتی که حق کس دیگری به مال تعلق گرفت آن را آلوده می سازد و این آلودگی تا وقتی که حق مزبور از آن جدا نگردد باقی خواهد ماند.

جلسه شکر گزاری به مناسبت شروع برداشت گندم از مزارع بخش آبدان در مسجد جامع در جمع کشاورزان برگزار شد.

کد خبر 2283011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha