۷ خرداد ۱۳۹۳، ۷:۵۵

گزارش خبری/

قطب تولید گوجه‌فرنگی جنوب نیازمند توجه مسئولان است/ لزوم توجه به زیرساخت های آبدان

قطب تولید گوجه‌فرنگی جنوب نیازمند توجه مسئولان است/ لزوم توجه به زیرساخت های آبدان

بندردیر- خبرگزاری مهر: آبدان بخش تازه‌تاسیسی در شهرستان دیر است که قطب تولید گوجه فرنگی در جنوب کشور و استان بوشهر محسوب می‌شود و نیازهای فراوانی دارد که لازم است تا مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد.

به  گزارش خبرنگار مهر، بخش آبدان یکی از بخش‌های شهرستان دیر است که با 15هزار نفر جمعیت در فاصله 60کیلومتری شهرستان دیر واقع است و سال گذشته تبدیل به بخش شد و هنوز بسیاری از ادارات در این شهرستان استقرار نیافته است.

یکی از مهمترین خواسته های مردم بخش ابدان، استقرار ادارات است و انها انتظار دارند تا مسئولان تلاشی جدی برای استقرار این ادارات در بخش داشته باشند.

در حال حاضر مردم این بخش برای انجام کارهای اداری خود ناچاراند که به مرکز شهرستان مراجعه کنند ولی با استقرار ادارات در مرکز بخش، نیازی به این مراجعات و صرف وقت و هزینه نیست.

یکی دیگر از مشکلات مردم در بخش آبدان، نداشتن سالن اجتماعات است که لازم است تا با همراهی مسئولان استانی و شهرستانی، گام‌های اساسی در این راستا برداشته شود.

لزوم ایجاد مراکز تحقیقات و فرآوری محصولات کشاوری

آبدان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که یکی از مهمترین این ظرفیت‌ها، کشاورزی است که در کاشت محصولات جالیزی به عنوان یکی از قطب‌های استان بوشهر شناخته می شود.

تولید محصول گوجه فرنگی این شهرستان در سال‌های اخیر در خارج از فصل بسیاری از نیازهای کشور را تامین می‌کرده است و هنوز هم افراد بسیار زیادی در این شهرستان به کشاورزی این محصول اشتغال دارند.

کشاورزان در سال‌های اخیر با مشکلات بسیار زیادی مواجه بوده‌اند و به‌ویژه در بخش فروش محصولات خود مشکل دارند که لازم است حمایت لازم از آنها صورت بگیرد.

از مهمترین راه‌هایی که می‌توان به فروش محصولات کشاوزی منطقه آبدان کمک کرد، ایجاد مراکز تحقیقات و فرآوری محصولات کشاوری در این بخش است که می‌تواند کمک بسیار خوبی برای کشاورزان این شهرستان باشد.

توسعه پایدار آبدان منوط به همکاری مسئولان است

بخشدار آبدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم توجه همه مسئولان برای توسعه بخش آبدان، گفت: بخش آبدان قطب تولید محصول گوجه فرنگی خارج از فصل و در مسیر جاده اصلی بوشهر- کنگان واقع شده است.

محمد فخرایی با اشاره به راه‌های رفع مشکلات بخش آبدان، افزود: راه توسعه پایدار این بخش منوط به همکاری استاندار، فرماندار و مسئولان محلی است.

وی در ادامه بیان داشت: توسعه متوازن بخش، ایجاد وفاق،همدلی وانسجام در اولویت کاری خود قرارمی دهم وطوری تصمیم می گیرم که ضعف ها به قوت تبدیل شود.

بخشدار آبدان افزود: باید همگرایی لازم را بین مردم و مسئولان ایجاد کنیم و همه توان و ظرفیت‌ها را برای توسعه بیش از پیش بخش ابدان به کار بگیریم تا بتوانیم به توسعه مطلوب دست یابیم.

استقرار ادارات در آبدان ضروری است

فخرایی اظهار امیدواری کرد که در کمیته‌برنامه ریزی امسال فرماندار نگاه ویژه ای به بخش آبدان داشته باشد تا بتوانیم بخشی از مشکلات موجود برطرف شود.

وی استقرار نمایندگی ادارات در بخش را لازم دانست و افزود: استقرار نمایندگی ادارات دربخش آبدان یکی از اولویت‌هایی است که با جدیت به دنبال تحقق ان خواهیم بود و امیدواریم همکاری‌های لازم صورت بگیرد.

بخشدار آبدان به دیگر اولویت‌های بخشداری ابدان اشاره کرد و گفت: مشخص شدن چارت سازمانی بخشداری نیز از اولویت‌های ما در ابدان است.

وی در ارتباط با توسعه مراکز فرهنگی و هنری و اماکن مورد نیاز جوانان در این بخش نیز بیان داشت: ایجاد یک سالن اجتماعات که درشان مردم آبدان باشد برای بخش آبدان ضروری است.

فخرایی همچنین اظهار داشت: جاده ورودی به شهر، مهار آب‌های سطحی و ایجاد مراکز تحقیقات و فرآوری محصولات کشاوری در این بخش لازم است.

کد خبر 2300101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha