۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۵

واعظ آشتیانی در نشست خبری:

به تنها چیزی که فکر نمی‌کنم مدیرعاملی استقلال است/ همه باید به گودرزی کمک کنند

به تنها چیزی که فکر نمی‌کنم مدیرعاملی استقلال است/ همه باید به گودرزی کمک کنند

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال که یکی از منتقدان مدیریت فعلی این باشگاه به شمار می‌رود در آستانه انتخاب اعضای هیات مدیره با تاکید بر اینکه همه باید دست در دست هم بدهند و به وزیر ورزش و جوانان کمک کنند، در مورد مالکیت کمپ باشگاه استقلال گفت: مدیرکل تربیت بدنی استان تهران هم در واگذاری زمین کمپ به باشگاه استقلال مرتکب خلاف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیررضا واعظ آشتیانی که طی روزهای گذشته یکی از منتقدان مدیریت علی فتح الله زاده بود، در روزهایی که قرار است از سوی وزارت ورزش و جوانان اعضای هیات مدیره معرفی شود، یک نشست خبری برگزار کرد تا بتواند حرف هایش را مطرح کند.

آشتیانی در ابتدای صحبت هایش گفت: من با کسی خصومت ندارم و بلکه اعتقاد دارم باید به گونه ای رفتار کنیم که از مرز انصاف و اصول و ارزش هایی که امروز در کشور حاکم است خارج نشویم و بدانیم که با فرافکنی و انگ زدن به دیگران کاری از پیش نخواهیم برد. من در جایگاهی نیستم که بگویم فرد بدون اشتباه یا مدیری عاری از خطا بودم اما به دنبال تملق و چابلوسی هم نبوده ام و سعی کرده ام یک مدیریت خوب انجام دهم و مانند بعضی از آقایان از کمله عاشق استفاده نکنم و زیادی از واژه تقدیر و تشکر نیز استفاده نکنم.

وی افزود: امیدوارم هستم صحبت های من سازنده باشد و تلاش می کنم که شما را از اخباری مطلع کنم تا مردم با دیدن آنها قضاوتی عادلانه داشته باشند.

امیررضا واعظی آشتیانی در ادامه خاطرنشان کرد: ابتدا می خواهم در مورد کمپ باشگاه استقلال صحبت کنم که از روز اول بهمن 1378 به مدت سه سال از سوی اداره کل تربیت بدنی استان تهران به باشگاه استقلال اجاره داده شده بود تا طبق بند یک ماده قانون اجازه تاسیس ورزشگاه توسط مردم با نظارات دولت و با شرایطی خاص منعقد گردید اما برخی از آقایان آن را از آن خود می دانند و اعتقاد دارند که توسط مدیر وقت اداره کل تربیت بدنی استان تهران به آنها واگذار شده است که با توجه به مصوبه مجلس در تاریخ 18 دی ماه 1369 اینگونه امکان ورزشی متعلق به شخص نیست و باید در اختیار عمومی قرار بگیرید، به این نتیجه خواهیم رسید که حجت الله خطیب در آن زمان مرتکب خلاف شده است و کسی هم که این قرارداد را منعقد کرده همانند خطیب خلاف کرده است.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: ارزانترین کاربری ایجاد امکان ورزشی است. چطور آقایان می گویند 200 میلیارد این زمین ارزش دارد. چرا از وزارت مسکن بجز آقای حناچی در این قضیه ورود نکرده است. به اعتقاد من آقایانی که می گویند ما برای استقلال زحمت زیادی کشیده ایم. طرح چنین صحبت هایی برای فرار از ورشکستگی است. چطور آقایان خود را اقتصاد دان می دانند اما هیچ شناختی از ریاضی ندارند. آنها در سیزده دوره لیگ برتر تنها یک بار قهرمانی داشته اند و چطور عنوان می کنند که استقلال خروجی خوبی داشته است. باید به مردم شفاف توضیح دهند که این خروجی چه بوده است.

وی افزود: انها چطور می توانند عنوان کنند که کنند که سند مالکیت اخذ کرده اند و این متاسفانه نشانه آن است که برخی مسئولین نسبت به مسئولیتشان بی تفاوت هستند یا بدنه تشکیلات وزارت ورزش وقوف نسبت به قوانین نداشته است. حتی اداره حقوقی این وزارتخانه.

آشتیانی ادامه داد: باشگاهی که در حال حاضر 40 میلیارد بدهی دارد چطور عنوان می کنند که 200 میلیارد آورده اند. این آورده کجا است. آقای خطیب هم باید جوابگو باشد. در هیات مدیره مطرح کردند که کمپ متعلق به شخص خاصی نیست و توجیه قانونی ندارد که در یک کمپ ورزشی کافی شاپ و سالن عروسی تاسیس کنیم. در آن زمان که قائم مقام بودم سعی کردم جلوی چنین کارهایی را بگیرم. آنها هیچ مدرکی علیه من ندارند همانند زمین تلو که در زمان آقامحمدی و میرولد به استقلال داده شد اما آقای ایروانی آن را نگه داشت و اجازه نداد با توجه به اینکه این زمین در نزدیکی تهران بود از آن استفاده شود.

وی افزود: میرولد گفت که من این سند را نزد خود نگه داشته ام چون نگران بودم این هم به سرنوشت ساختمان لارستان دچار نشود.

مدیرعامل پیشین استقلال خاطرنشان کرد: تنها مدیرعاملی که عوامل باشگاه استقلال را فروخت فتح الله زاده بود. در سال 78 شش قطعه واحد به متراژ 339 متر به دلیل بدهی می فروشد. شما بروید سوال کنید آقای بدرنیا چه کسی است؟ حتما پیگیر این قضیه شوید. این ملک واقع در خیابان افتخاری را نیز فروخت و گفته می شود الان هم شنیده شده دو طبقه از باشگاه استقلال در سعادت آباد را می خواهند اجاره دهند. زمانی که من به استقلال آمدم دو طبقه از باشگاه در رهن بود به مبلغ 80 میلیون تومان اما من آن را آزاد کردم.

وی در خصوص بدهی های باشگاه استقلال نیز گفت: زمانی که من از استقلال رفتم آقایان یک میلیارد و 200 میلیون تومان از حضور در لیگ و 300 میلیون تومان از حضور در لیگ قهرمانان آسیا دریافت کردند. باید در کتاب گینس ثبت کرد که ایشان همیشه پول اسپانسر را از قبل پیش خور کرده است و مرتب بر بدهی هایش افزوده شده است. وقتی شما چندین معاون و مشاور داشته باشید مجبور هستید که به تمام آنها مبالغ خوبی پرداخت کنی تا مورد حمایت آنها قرار بگیری. وی هر کسی را که او را مورد انتقاد قرار می داد مورد لطف قرار می داد و به او سمت یا پستی در باشگاه می داد و تمام اینها باعث می شد که هزینه های باشگاه روز به روز بیشتر شود. اگر در زمان من سعیدلو به تعهداتش عمل می کرد و دو میلیارد و 700 میلیون را به من می داد استقلال را به سود می رساندم.

واعظی آشتیانی در ادامه افزود: طبق گفته نجف نژاد هزینه باشگاه طبق مصوبه 16 میلیارد بوده که 24 میلیارد تومان هزینه شده است و این نشان می دهد که رئیس هیات مدیره نیز از قانون چشم پوشی کرده است.

وی افزود: هیچ وقت به هر روشی دنبال پست و سمت نبودم و همانند بعضی که گفتند حرف مرد دوتاست حرفم دوتا نبود. اگر می خواستم می توانستم در پست قائم مقامی وزارت بمانم اما من اصولی دارم که به آن پایبند هستم و از آن چشم پوشی نمی کنم. من دوستان زیادی در عرصه سیاست دارم و کاملا معادلات سیاسی را می شناسم اما شاید آن دوست مان با سفرهای زیادی که به باکو داشته معادلات سیاسی را یاد گرفته است. من آدمی نیستم که برای پست گرفتن دست و پا بزنم.

واعظ آشتیانی ادامه داد: آقایانی که مطرح می کنند یک سال باشگاه را به آنها بدهند چه تئوری اقتصادی برای باشگاه دارند. جز بدهی چیزی برای این باشگاه داشته اند؟ مگر به عنوان سرپرست 18 ماه این باشگاه را اداره نکردند. من تعجب می کنم که هیات مدیره چرا در صحنه نبوده است تا پیگیر مشکلات باشگاه استقلال باشد. ما ندیده ایم که این باشگاه در زمان آقایان به خودکفایی برسد.

وی در مورد تفاهم نامه ای که باشگاه استقلال با تولیدی لباس آل اشپورت داشته است وجود گفت: در زمان آقایانی قراردادی بین آل اشپورت و استقلال به مدت دو فصل منعقد شد که پوشاک را به مبلغ 280 هزار دلار به تیم بزرگسالان بدهند. بعد از آن ما با همان شرکت قرارداد بستیم برای دو فصل که سال اول 250 هزار دلار و برای سال دوم 300 هزار دلار . پس ما توانستیم که با رقم بهتری قرارداد ببندیم و از پوشاک بهتری نیز بهره ببریم.

آشتیانی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی دوستان عنوان کرده بودند که من مالیات نداده ام. من هیچ بدهی مالیاتی ندارد و تمام اسناد و مدارک آن موجود است. اگر آقایان مدرک محکمه پسندری دارند را ارائه کنند.

وی در پایان به وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: گودرزی باید راهش را ادامه دهد. او در مبارزه با بداخلاقی و لمپنیزم را شروع کرده است و باید به دور از استرس و هیجان به کار خود ادامه دهد. البته هیچ کاری بدون عیب نیست اما با شناختی که از گودرزی داریم او می تواند تغییرات مهمی را در ورزش کشورمان ایجاد کند و باید همه ما دست به دست هم دهیم و به گودرزی کمک کنیم تا او با قطعیت کارش را به پیش ببرد.

امیررضا واعظی آشتیانی در پایان نشست خبری خود در پاسخ به این پرسش که شما هم یکی از گزینه های مدیرعاملی باشگاه استقلال از سوی وزارت ورزش و جوانان هستید گفت: من به تنها چیزی که فکر نمی کنم مدیرعاملی باشگاه استقلال است.

کد خبر 2284498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha