۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۴۴

یوسفی:

خبرنگاران باشگاه منابع طبیعی حافظ ثروت ملی شوند

خبرنگاران باشگاه منابع طبیعی حافظ ثروت ملی شوند

اراک-خبرگزاری مهر: مدیر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی منابع طبیعی را ثروتی نهفته در دل طبیعت دانست و گفت: خبرنگاران باشگاه منابع طبیعی استان مرکزی حافظ این ثروت ملی شوند تا این ثروت به عرصه تاخت و تازسوء استفاده گران تبدیل نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی ظهر یکشنبه در بازدید خبرنگاران باشگاه منابع طبیعی از طرح های بیولوژیک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: هدف از بازدید خبرنگاران از این طرح ها، آشنایی خبرنگاران با منابع طبیعی و خدمات این منابع به مردم است.

وی اظهارداشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، هدر رفت آب و تامین آب شرب برای روستائیان اقدام به اجرای طرح های آبخیزداری در استان کرده است.

وی اجرای پروژه گابیون (تور سنگی)، بند خاکی و تبدیل دیم زارهای کم بازده به مرتع و یونجه زار را از جمله پروژه های اجرا شده توسط این اداره کل در استان مرکزی و در جهت کاهش فرسایش خاک و هدر رفت آب بیان و عنوان کرد: از سال 61 تا کنون 1052 هکتار مرتع و 1796 هکتار پروژه آبخیزداری در استان مرکزی توسط این اداره کل اجرایی شده است.

مدیر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به اینکه خبرنگاران این باشگاه باید در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی و حفاظت از این منابع کوشا باشند، ابراز کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با هدف نهادینه کردن فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی اقدام به راه اندازی باشگاه خبرنگاران منابع طبیعی کرده است.

یوسفی اظهار داشت: منابع طبیعی به عنوان ثروتی نهفته در طبیعت باید توسط نسل فعلی حفظ و به نسل های بعدی تحویل شود.

وی ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با هدف حفظ و توسعه منابع طبیعی، رفع مشکلات دامداران و کشاورزان و تامین آب شرب کشاورزان و آب مورد نیاز آنها برای کشاورزی و دامداری پروژه های متنوع بسیاری را در زمینه آبخیزداری در این استان اجرایی نموده است.

اجرای پروژه گابیون و بند خاکی در روستای رودباران

یوسفی با اشاره به اجرای پروژه گابیون و بند خاکی در روستای رودباران گفت: اجرای پروژه گابیون و بند خاکی، همچنین اجرای پروژه آبشخور در روستای رودباران در جهت جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش هدر رفت آب و تامین آب شرب دام ساکنین این روستا صورت گرفته است.

وی تبدیل دیمزارهای کم بازده به مرتع و یونجه زار را از دیگر پروژه های اجرایی شده توسط این اداره کل بیان و ابراز کرد: اجرای طرح مرتعداری در منطقه همستان روستای کاروانسرا نیز با هدف تامین علوفه مورد نیاز دام، جلوگیری از تخریب مراتع و توسعه پوشش گیاهی صورت گرفته است.

مدیر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآور شد: استفاده صحیح از مراتع و عدم آسیب زدن به منابع طبیعی یکی از اصول حفظ این منابع با ارزش و خدادادی است که باید توسط تمامی مردم رعایت شود.

یوسفی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی وابسته به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است، گفت: این اداره کل با هدف حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی تجدید شونده فعالیت می نماید که توسعه جنگل ها و مراتع، اصلاح و احیاء مراتع، مطالعه و برنامه ریزی مناسب جهت افزایش بهره وری منابع طبیعی و جلب مشارکت افراد در اجرای طرح های منابع طبیعی از جمله وظایف این اداره کل بشمار می رود.

اجرای 12 هزار پروژه آبخیزداری

مدیر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان ساخت: تا کنون 12 هزار پروژه آبخیزداری توسط این اداره کل در استان مرکزی اجرا شده است.

گفتنی است در این بازدید خبرنگاران باشگاه منابع طبیعی از پروژه های آبخیزداری این اداره کل در روستاهای رودباران، ساق، منطقه همستان و کاروانسرا بازدید کردند.

خبرنگاران باشگاه منابع طبیعی از طرح های بیولوژیک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در روستاهای رودباران، ساق و منطقه همستان بازدید کردند.

کد خبر 2284552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha