۵ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۰۰

یوسفی خبر داد:

توسعه جنگل های طبیعی استان مرکزی تا 115 هزار هکتار قابل افزایش است

توسعه جنگل های طبیعی استان مرکزی تا 115 هزار هکتار قابل افزایش است

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان مرکزی گفت: مساحت کل جنگل های طبیعی استان 15 هزار 127 هکتار است که این میزان تا 115 هزار هکتار قابل افزایش است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی افزود: هم اکنون دو هزار و 250 هکتار نیز فضای سبز و جنگلکاری در استان انجام شده که حفاظت از جنگل های موجود و توسعه آن با اجرای عملیات جنگل داری و جنگل کاری از اهمیت ویژه ای دارد.

وی سرانه جنگل در استان را 110 متر مربع برای هر فرد اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سرانه کشوری که 1700 متر است فاصله زیادی دارد که با توجه به صنعتی بودن استان این سرانه باید افزایش یابد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان همچنین از وجود 305 هکتار ذخیره گاه های جنگلی در استان خبر داد و گفت: این ذخیره گاه ها شامل ذخیره گاه جنگلی بلوط و ذخیره گاه جنگلی سماق در شهرستان شازند و ذخیره گاه جنگلی بنه در شهرستان تفرش است.

وی با اشاره به سهم استان در جنگل کاری در برنامه پنجم گفت: سهم استان مرکزی از طرح ملی افزایش سرانه جنگل در برنامه توسعه بیش از 37 هزار و 460 هکتار است.

یوسفی احیای جنگل های موجود و توسعه درختان مثمر در اراضی شیب دار و توسعه زراعت چوب را از اولویت های کاری این اداره کل بیان کرد و گفت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم و مشارکت مردم می توان شاهد توسعه جنگل در استان باشیم.

وی خاطر نشان کرد: کاهش اثرات تغییر اقلیم ، حفظ اکوسیستم طبیعت ،کاهش گرد و غبار و داشتن هوای سالم از اثرات زیست محیطی توسعه سرانه پوششی جنگلی و فضای سبز است.

کد خبر 2202930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha