۱۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۴۲

در استان مرکزی؛

101 هزارهکتار از اراضی ملی برای طرحهای کشاورزی وغیرکشاورزی واگذارشد

101 هزارهکتار از اراضی ملی برای طرحهای کشاورزی وغیرکشاورزی واگذارشد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از 101 هزار هکتار از اراضی ملی برای طرحهای کشاورزی و غیرکشاورزی واگذار شده است.

یوسف یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از مجموع اراضی در استان از ابتدا تاکنون بیش از 101 هزار هکتار از اراضی ملی و موات به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذارشده است.

وی عنوان کرد: از این اراضی حدود 59 هزار هکتار برای طرحهای کشاورزی و حدود 42 هزار هکتار برای طرحهای غیرکشاورزی اختصاص یافته است.

یوسفی اظهارداشت: باتوجه به اینکه هر قطعه زمین نمی تواند همه کاربری های موجود راداشته باشد لذا بایستی نسبت به استعدادیابی آن قطعه یا منطقه اقدام نمود.

وی درادامه گفت: استعدادیابی اراضی به مجموعه مطالعاتی گفته می شود که منجربه شناخت توان اکولوژیکی و قابلیت اراضی برای توسعه بخشهای کشاورزی صنعت وخدمات، همچنین تهیه نقشه که مناسب ترین کاربری اراضی محسوب می شود.

در صورت نداشتن پیشرفت فیزیکی زمین به منابع طبیعی بازگرداننده می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در صورتیکه زمین واگذار شود و درمهلت داده شده هیچگونه پیشرفت فیزیکی نداشته باشد یک بار اخطار و مهلت مجددی به آنها داده می شود و در غیر این صورت قرارداد فسخ و اراضی به منابع طبیعی بازگرداننده می شود.

وی خاطرنشان کرد: اراضی واگذار شده دربخش کشاورزی به طرحهای زراعت، باغ، مرغداری، گاوداری، گوساله پرواری و دامداری، پرورش شترمرغ و سایر طیور و آبزیان اختصاص داده شده است.

یوسفی افزود: دربخش غیرکشاورزی اراضی ملی بیشتربه طرحهای صنعتی، خدماتی، رفاهی، مسکونی شهری و روستایی اختصاص می یابد.

ایشان درخاتمه گفت: واگذاری این اراضی به ایجاد مشاغل کشاورزی و صنعتی موجب فراهم آوردن افزایش تولیدات دراین دو بخش شده است.

کد خبر 2171369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha