۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۴۸

در استان مرکزی؛

58 پرونده متصرفین وتخریب گران منابع طبیعی به مراجع قضایی ارسال شد

58 پرونده متصرفین وتخریب گران منابع طبیعی به مراجع قضایی ارسال شد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل اداره منابع طبیعی وآبخیزداری استان مرکزی گفت: 58 پرونده متصرفین و تخریب گران منابع طبیعی به مراجع قضایی ارسال شد.

یوسف  یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تشکیل پرونده های تخریب و تصرف براساس اجرای ماده 55قانون حفاظت، حراست و صیانت از اراضی ملی و دولتی صورت گرفته و طبق این ماده قانونی افرادخاطی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد قصد داشتند 386 هکتار از اراضی ملی و دولتی را مورد تصرف و تخریب قرار دهند که برای آنها تشکیل پرونده شده و به مراجع قضایی ارسال شده است.

یوسفی افزود: برای اطلاع رسانی از تخریب و تصرف تلفن 1504 به طور شبانه روزی و رایگان راه اندازی شده که انتظار داریم در هر کجای استان تخریب و تصرفی در اراضی منابع طبیعی مشاهده می شود اطلاع رسانی شود تا در اسرع وقت از تخلف و تصرف جلوگیری  شود.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی ثروت ملی محسوب می شود و باید از تخریب و تصرف آن جلوگیری کنیم، اظهار داشت: بهره برداری های بی رویه از منابع طبیعی تجدیدشونده و به خصوص پوشش گیاهی در مناطق خشک ریشه در فقر مردم دارد که برای کاهش این تخریب ها و رسیدن به توسعه پایدار ضرورت دارد به منابع انسانی و مسائل اقتصادی و اجتماعی و منابع طبیعی توجه بیشتری شود.

کد خبر 2163248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha