۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۴۷

یوسفی به مهرگفت:

2 میلیون هکتار از منابع طبیعی استان مرکزی نیازمند حمایت است

2 میلیون هکتار از منابع طبیعی استان مرکزی نیازمند حمایت است

اراک - خبرگزاری مهر:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت:عرصه های 2 میلیون هکتاری منابع طبیعی استان نیازمند حمایت و توجه ویژه مسئولین است.

یوسف یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای حفظ و احیای منابع طبیعی و اجرای طرح های مستند در مراتع استان از جمله حفاظت، قرق، مراقبت و آبیاری، کاشت نهال های مرتعی و بیابانی، تولید نهال و طرح ترسیب کربن که هر ساله باید اجرا شود نیازمند اعتباری بالغ بر 17میلیارد ریال است که مبلغ تخصیصی بسیار کمتر از بودجه مورد نیاز است.

وی اظهار داشت:براساس بند(ط) ماده(8) قانون مدیریت خدمات کشوری منابع طبیعی وظیفه ای حاکمیتی است که باید بصورت مستمر حفظ،حمایت و حراست شود که این امر توجه مسئولین و بویژه اختصاص اعتبارات لازم ممکن است.

وی گفت: در صورت تامین این میزان اعتبار زمینه اصلاح و احیای عرصه های مرتعی در بیش از 50 هزار هکتار،حفاظت و نگهداری از 1049 هکتار پارک جنگلی، مراقبت و نگهداری از 3 ذخیره گاه جنگلی به وسعت 305 هکتار ، مراقبت و آبیاری از 14 هزار و 750 هکتار نهالستان و تولید بیش از یک میلیون اصله نهال در استان فراهم خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی درادامه افاضافه کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 56 فقره آتش سوزی در مراتع استان اتفاق افتاده که متاسفانه موجب از بین رفتن هزار و 311 هکتار از مراتع شده و با از بین رفتن پوشش گیاهی ،فراهم آوردن فرسایش خاک، ازبین رفتن نزولات آسمانی و وارد کردن خسارات فراوانی به منابع طبیعی شده است.

وی خاطرنشان کرد: رفع تصرف بیش از 650 هکتار از اراضی ملی و خروج حدود 39 هزار دام از مراتع را از جمله اقدامات این اداره کل برای حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی استان از ابتدای امسال است.

کد خبر 2136828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha