۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۰

یوسفی:

عملیات آبخیزداری خمین 6 تن فرسایش خاک را کاهش داد

عملیات آبخیزداری خمین 6 تن فرسایش خاک را کاهش داد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: انجام 37 مورد از عملیات آبخیزداری فرسایش شش تن در هکتار فرسایش خاک در شهرستان خمین را کاهش داد.

یوسف یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این عملیات آبخیزداری، باعث استحصال 10 میلیون متر مکعب آب شد که در حدود 200 هزار تن رسوب را کنترل می کند و کاهشی حدود 6 تن در هکتار از فرسایش جلوگیری کرده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون با انجام عملیات آبخیزداری 99 مورد احداث بند خاکی ، 41 مورد بند گابیونی و 34 مورد بند سیمانی احداث گردیده است اظهارداشت:  هدف از اجرای عملیات آبخیزداری کنترل فرسایش، جلوگیری از رسوب، استحصال هرز آبها، غنی سازی چشمه ها و قنوا، رونق بخش به کشاورزی، گسترش فرهنگ حفظ آب و خاک است.

یوسفی ادامه داد: همچنین انجام آبخیزداری باعث افزایش سطح درآمد آبخیز نشینان و ثبات شغلی آنان در زمینه کشاورزی و دامداری شده به طوریکه در سالجاری برای حدود شش هزار و 240 نفر شغل موقت ایجاد شده و در نتیجه باعث کاهش مهاجرت گردیده است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای 4 پروژه آبخیزداری خبر داد گفت: در سال جاری با انجام این پروژه ها بیش از 45 متر مکعب از روانابها کنترل و جذب سفره های زیر زمینی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت : اجرای عملیات ابخیزداری در سالجاری با هدف حفظ آب و خاک حدود 10 هزار متر مکعب رسوب کنترل می شود .

وی گفت: با توجه به خشکسالی های پی در پی در کشور و ما در مناطق خشک و نیمه خشک قرار داریم، استفاده اصولی از نزولات آسمانی و روانابها نیازمند توجه جدی مسئولین و اختصاص اعتبارات لازم را دارد.

کد خبر 2141905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha