۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۰۵

نوری:

14 طرح آبخیزداری در استان مرکزی اجرا شد

 14 طرح آبخیزداری در استان مرکزی اجرا شد

اراک - خبرگزاری مهر: معاون آبخیز داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان مرکزی از اجرای 14 طرح آبخیزداری در استان خبر داد و گفت: این پروژه ها امسال در قالب طرح تجمیع فعالیت های منابع طبیعی مدیریت شد.

ابوالفضل نوری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این طرح که با هدف استفاده بهینه از منابع، اعتبارات و تجمیع برنامه ها در راستای دستیابی به مدیریت پایدارانجام می شود باعث افزایش راندمان و صرفه جویی در اعتبارات و در نهایت گامی مهم در توسعه همه جانبه منابع طبیعی خواهد بود.

نوری افزود: در اجرای این طرح حوزه های آبخیزی که دارای مطالعات آبخیز داری باشد مشخص و همه فعالیت ها برای کاهش هزینه ها، بهره وری و بازدهی بیشتر طرح در این حوزه ها به اجرا در می آید وی با بیان اینکه در اجرای این طرح نقش مشارکتی مردم حایز اهمیت است.

جذب 100 نفر بعنوان همیاران طبیعت

وی گفت: کارگاههای آموزشی برای آشنایی هر جه بیشتر بهره برداران و آبخیز نشینان همه طرح های منابع طبیعی کارگاه های آموزشی در حال برگزاری است.

 وی همچنین از جذب 100 نفر بعنوان همیاران طبیعت در خصوص کمک به ترویج و فرهنگ سازی منابع طبیعی خبر داد و افزود: با توجه به ضرورت آشنایی مسئولان و دهیاران شوراهای اسلامی روستایی و بهره برداران امسال 120 جلسه برگزار شد.

 وی گفت: با مشخص شدن حوزه های آبخیز جدید در سالهای آینده کلیه فعالیت ها در سطح این حوزه ها انجام خواهد شد.

نوری خاطرنشان کرد:در راستای مدیریت جامع حوزه های ابخیز طرح تجمیع فعالیت های منابع طبیعی از سال 90 و همگام با سیاست های سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیز داری در استان مرکزی پیگیری و در حال اجرا است.

کد خبر 2237904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha