۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۳۱

عملیات اجرایی آبخیزداری کمال صالح شازند آغاز شد

عملیات اجرایی آبخیزداری کمال صالح شازند آغاز شد

اراک- خبرگزاری مهر: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از آغاز اجرای عملیات آبخیزداری کمال صالح شهرستان شازند خبرداد.

ابوالفضل نوری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این عملیات با هدف کنترل فرسایش خاک و رسوب ، مهار آبهای سطحی ، کاهش خسارات ناشی از سیلاب ها در روستاهای پایین دست حوزه در قالب عملیات خشکه چین اجرا می شود.

وی افزود: حجم عملیات پیش بینی شده هزار و 700 مترمکعب بندهای خشکه چین می باشد که با اعتبار یک هزار میلیون ریال از محل اعتبار ملی حوزه سد کارون انجام خواهد شد.

نوری با بیان اینکه حوزه آبخیز کمال صالح با سطح 12 هزار و 335 هکتار از زیر حوزه های حوزه آبخیز  دز شهرستان شازند می باشد گفت: در این حوزه روستاهای پلنگدر، برج چشمه محمود، بی آب، میرقاسم، خلیفه بلاغی، لوذدر، علیا و سفلی و وسط، خلج علیا و سفلی، حسن آباد، نظام آباد، کهنه حصار، فیزیانه پایین و ده سلمان و سیاه سلمان قرار دارند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته عملیات آبخیزداری شامل عملیات مکانیکی از جمله احداث بندهای خاکی ، بندهای خشکه چین، و بندهای گابیونی، و عملیات بیومکانیکی (بانکت بندی) و عملیات بیولوژی (بادام کاری، علوفه کاری و اصلاح مراتع) به منظور کنترل فرسایش خاک و تولید رسوب در این حوزه انجام شده است.
 

کد خبر 2292509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha